Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  slør i forhjuls ophæng...

Tags:
No tags yet.

(permalink) rumraketpiloten Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej...
er lige kommet fra syn med min bobbel fra '59, og fik af vide at der var slør op og ned i mit forhjuls ophæng bilen er med med king pin, hjælp en bobbel nybegynder - hvad gør jeg..?? hvad skal der bruges af reservedele og koster det en krig...???
håber der er nogen med et hjælpende råd eller 3
mvh
jonas

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har du prøver at spænde boltene op bag på kingpinden . du skal løsne den gennemgående bolt med møtrik på armene så kan du dreje på akselen .der er et skråt spor som bolten drejer om .

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) rumraketpiloten Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det vil jeg prøve... tak for første svar...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Op og ned, hvis det virkeligt er op og ned må det være styreboltens aksial/trykskive der er væk eller lidt væk.
Bundboltene, som holm2010 taler om, kan ganske rigtigt justeres. De skal løsnes før man smører med fedtsprøjten og så strammes til og derefter løsnes lidt. Jeg mener VW skriver 1/8 omgang. Og så spænder man tværboltene.
Det ender faktisk med at der så er lidt slør i dem. Men til "siden" ikke op og ned.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank du skriver 1/8 del,det har jeg aldrig hørt.
Oppermann fra SMC serviceskole sagde: klembolten løsnes/ bundbolten spændes sammen derefter spændes klembolten og til sidst slår man 2 gange let med en hammer på enden af bondbolten for at fjerne spændet.Jeg tror det du mener med 1/8 er det ikke
inden man fedtsmører?

Vh. FVEE.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man løsner klembolten og løsner bundbolten, så der bliver let passage for fedtet. Så smører man. Så spænder man bundbolten og løsner den lidt igen, så der er lidt spillerum. Så spænder man klembolten og derefter slår man med en hammer på enden af bundbolten for at udløse evt. spændinger.
Jeg mener bare at kunne huske at der stod 1/8 omgang i min gamle rep.håndbog.

Synsmænd i dag er blevet så skræmte at de dumper en bil bare der er lidt slør et sted. Uden hensyntagen til bilernes konstruktion. Men det er Færdselstyrelsens skyld.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis det er styrbolte der er slidt, kan det ikke justers, så skal der nye til, kan du ikke selv skifte dem findes der færdig sæt du kan købe her: http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/product_info.php/cPath/395_1804_1816/products_id/4425

Vh Thomas.

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG

Reply

You must log in to post.