Findes der her i DK nogen der har en testbænk til at teste strømfordelere ???
Ærger mig grænseløst over at have købt en 010 som jeg bare ikke kan få til at køre :-(
Anyone ??
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Findes der her i DK nogen der har en testbænk til at teste strømfordelere ???
Ærger mig grænseløst over at have købt en 010 som jeg bare ikke kan få til at køre :-(
Anyone ??
Mener Thomas Ishøj købte en ved test og stumpedag i Esbjerg.
og hvordan får man fat i ham ?? kan se at det er nogle år siden han sidst har været aktiv herinde ?!
Sådan ?! hvad ?
Er det din tester ?
og i så fald, hvad skal du have for at teste/justere en 010 ?
Øhh, jeg forstår ikke helt problemet.
Du kan da kun finjustere fordeleren "på motoren" Alt andet er da gætværk. Man kan selvfølgelig bruge fordelertesteren til at se om de ændringer man laver osse gør det man tror de gør. Og så kan du selvfølgelig se om den virker.
Men hvad er dit problem mere specifikt ?
T
At "overlapningen" mellem de 2 svingklodser ikke er som den skal være ... den har et punkt hvor den ikke avancerer eller har avanceret for hurtigt for så at gå i stå og så starte igen ved lidt højere omdrejninger og det er svært at se på en kørende motor
.
Hvordan skal den gøre ? En 010 er en underlig en at bruge med mindre det er til race eller din type2 er meget gammel.
Det er der så delte meninger om .... men den skal jo i hvert fald have en jævn kurve der ikke er afbrudt med et dødt område, hvor den skifter fra det ene sæt svingklodser til det andet.....
010eren er jo "forløberen for 009eren. Og den kan nu nok komme til at virke.
- Tag toppen af den, så du kan se ned til klodserne og fjedrene. Lås akslen og bevæg så "rotorenden" med fingrene. Så kan du hurtigt se, hvor problemet ligger. Det kan jo være, at klodserne har fået lavet et spor ned i grundpladen, som gør at de bevæger sig lidt i hug. Hvis ikke det er tilfældet, så kan du jo nok afgøre om det er den ene eller den anden svingklods der har problemet, og så rette den.
- MEN den kan jo altså osse bare være klar til et stort eftersyn.
T
Har prøvet det du siger, men kan ikke se at der skulle være noget problem. Alting bevæger sig frit og uden problemer. Alle skive/pap/plastik er nyt/rengjort og ser ud som nyt. Alt er smurt og ser ud til at virke.
at fixere den har jeg prøvet, men her kan man jo kun se at begge svingklodser bevæger sig samtidigt, hvilket de jo ikke gør ved normal drift. Det er muligt at den under renovering ikke har fået de rigtige fjedre i, for lygegyldig om den står til 5° eller 15° før TDC, kan jeg ikke få den til at virke. Derfor ville jeg gerne have den op i en testbænk for at se hvad det er der går galt. Mistanken er at den avancerer for hurtigt. fuld avancering, ca 20°, opnår den ved ca 2800 omdr, hvilket skulle være det den er bygget til. Der er ikke mulighed for at få den til at avancere mere.
Eneste justeringsmulighed man har på en 010 er pladen der holder begge fjedre, men da den holder spec ved 2800 omdr er det nok ikke nogen god ide at justere på dem begge samtidigt.
Ender nok bare med at jeg må købe noget andet for er ved at være godt træt af at køre rundt med en taiwan-009 :-D ....
Den er købt som renoveret ved http://www.glenn-ring.com/bosch/ og lidt søgen på nettet gør jo at man forventer at tingene er iorden når det kommer fra ham ....
OK.
Set i det lys, ville jeg da prøve at kontakte ham, og forhøre om han kender til problemet. Det - kan - jo være en smutter.
Ellers kontakt mig. så må vi se påéd.
T
Ja det er min tester.Jeg rep. ikke for andre.
You must log in to post.