Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej

jeg har lige skiftet min t1 motor blok ud med en t3 blok i håbet om at jeg kunne få en masse klævren væk, det har ikke helt hjulpet.!
hvad kan det dov være så. det lyder som ventil klæver men bare meget meget højt.?

kan det passe der ikke er lavet hul til olietryk føler i blokken det er der i hvertfald ikke i denne?

før opstart tjekker jeg selvfølgelig alt 2 gange

0,15 afstand ved vippetøj
oliestand
tændeing
brændstof pumpe

men den skyder bare op ad karburatorene
jeg skruer så tændrøret på cyl 1 ud og finder ud af der hvor mærkerne passer på remhjul og rotor der er er cyl 1 tom og parat til af tage ny blanding ind??
jeg finder så ud af at cyl 3 er fuld med blanding og kompresion så bytter om så cyl 1 nu er i øverste venstre hjørne så cyl 4 så 3 og så 2. så springer den lige igang men det virker bare lidt mærkeligt..?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu har jeg rodet med motorer i 35 år. Og jeg har da altid fundet en tom cylinder når jeg skruede et tændrør ud. hvad havde du forventet at finde derinde ?
Eller er det mig der ikke forstår spørgsmålet ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Stod også og kigede på en t3 motor forleden. Der vendte det hele også omvendt. Ved ikke om det bare skal være sådan på en t3 motor. Når alt kommer til alt så er det jo bare drevet til strømfordeleren der skal pilles ud og sættes "rigtigt" i igen ......

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jamen hver cylinder er i top to gange i en tændingsrækkefølge ikke sandt
en gang hvor begge ventiler er lukkede der er cylinderen fuld af blanding med kompression ikk sandt. så bliver den sprængt tilbage for så at køre ud igen og tømme for udstødningsgas

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du startet ny motor op uden olietryksføler eller misforstår jeg dig?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du tjekkede selvfølgelig dine plejlstangslejer da motoren var adskilt ikke ?
Og knastakslen er lagt rigtigt i efter mærker ?
Og drevet til strømfordeler sat rigtigt?
For så er tændingsrækkefølgen jo 1-4-3-2.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Olietryksføler sidder bagpå

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej, der er ikke hul til olietryksføler i en t3 motor og heller ikke til oliepinden som på en t1. Dem skal man selv bore FØR man samler motoren.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

borede selvfølgelig et hul og satte olietrykmåler i inden den bliv startet..
har ikke haft blokken flækket!
men motoren lød på samme måde med den blok jeg kørte med før og den blok jeg kørte med før den.
men det er det samme 1600cc cylinder sæt og toppe.
har skiftet vippetøj og det hjælper heller ikke på larmen???

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hva gjorde du med spånerne fra boret ???

og hva målte du dine plejlstænger til ?
er dine stempler fra en anden slidt 1600 motor ?
hvor slidte var dine krydspinde ?

lyder lidt som du bare har klasket noget sammen og håbet på det gik - lyder nemt - men så nemt er det ikke helt desværre.

har du gjort det rigtigt er det selvfølgelig træls at det ikke duer......

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

havde støvsugeren på mens vi borede hul og rensede så blokken med diesel/olie blanding med der efter. jeg er måske ikke mekaniker, men jeg er ikke dum.
1600cc cylinder sæt og topper har maks kørt 8000 km siden ny på de 3 blokke.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det må være "ungdommens mod" der gør at man gider bytte rundt på blokke for at fjerne en lyd :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vender stemplerne rigtig??pilen på toppen af stemplet skal vende mod svinghjulet/
kørselsretningen/rattet/hovedbr. cyl./forlygterne/foreste no. plade.

Egil.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det var sku et meget godt bud.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

selvføgelig gør de det.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Synes nu ikke tonen er særlig pæn eller hjælpsom i dette indlæg folkens :-(
Hammer: hvor i landet bor du ,det kunne jo være der var nogen flinke vwnettere der kunne hjælpe dig med at lokalisere dit problem.

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg er måske inde på ventilstyr.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis toppene kun har kørt max 8000 km. Så er det vel næppe dem der er noget galt med?

Jeg ville gerne høre den motor før jeg gætter mere. Du er velkommen forbi hvis det kan hjælpe lidt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har motoren meget endeslør ,og har du eller tidligere ejer evt. forsøgt at fjerne det med shims ? Det var galt på min lillebrors motor ,den larmede også på en underlig måde ,men lød ok når den fik gas ,og det viste sig at det var blokken der var færdig ved det bagerste leje, så krumtappen lå og raslede frem og tilbage . tjek altid blokken ved at montere et par ekstra shims og bag svinghjulet og mål om der er slør ,husk at dreje svinghjulet mindst 4x90 grader når du måler

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

For meget endeslør på krumtappen giver en dyb rumlelyd. Det spørgeren spørger om, lyder mere som plejllejer, stempler der vender forkert, vippearme med sideslør. Løse ventilstyr ? Det lyder mere som for meget ventilspillerum.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja jeg tænker også umiddelbart at det er ventilerne der ikke bliver stillet på den rigtige måde?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min lillebrors slidte motor rumlede ikke kun den klikkede/raslede underligt .i hans tilfælde troede jeg også først det var noget med ventilerne eller vippearme men de var ok .så tjekkede jeg fordelerdrev og benzinpumpe også ok .og så var der kun en vej tilbage åbnede skidtet ,alle lejer slidte men ok på nær af det bagerste, der var slidt et aflangt skråt hul til tappen og blokken var færdig ,men det var også noget underligt noget på en 1/3 af en omgang var der ikke noget nævnværdigt endeslør men de sidste 2/3 UHA det var slemt . Men vil da holde med jer i at han bør tjekke de ventiler og så fortsætte ned gennem motoren indtil fejlen er fundet

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har lyttet gennem et 7tal mod øret og blokken larmer ikke så meget som toppen på venstre side.!!
ventilerne er stillet fra nr 1 så en halv gang tilbage nr 2 en halv gang tilbage nr 3 en havlgang tilbage nr 4. med afstand 0.10 mm.

hvordan kan det enlig være der ikke er lavet hul til olie tryk føler fra fabrikken på t3???

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

På en type3 sidder føleren i oliekøleren. På en T3 ved jeg ikke :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hammer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

aha smart..:)


Reply

You must log in to post.