Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Den originale bagrude

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der bliver rystet meget på hovedet. Jeg ryster også på hovedet af folk der afsyrer deres karrosseri for at få det til at ruste. Folk ryster også på hovedet at min speedster fordi jeg kører rundt med forkerte lygter. Dem der hører til bilen er bare i så dårlig kvalitet at jeg blev træt af dem bare ved at stå med dem i hånden. Og da min nabos speedsters baglygter så er rustede op i kromen bare under opbygningen, så brugte jeg nogen andre.
Du skal ikke bygge bil for at tilfredstille andre. Jeg roder heller ikke med speedster fordi jeg tror jeg bygger en Porsche(Det er der nogen der tror) Jeg roder med speedster fordi det er kitcar og jeg så selv kan bestemme hvilke dele jeg vil bruge.
Man skal ikke købe en Opel Astra (jeg bor på landet) bare fordi naboen syntes det er god bil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Original vw????????? jeg har været inde på det før, i et tidligere indlæg på denne tråd har jeg stillet spørgsmål ved hvor mange originale vw´er der findes........her er der nok mange der vil påstå deres bil er orignal, det stiller jeg sku spørgsmåltegn ved,(bare for at være ordkløver) og her er grunden...i nudansk ordbog er der 3 forskellige forklaringer på original, de er som følger:

1) original1 [åjgiZnaOl] sb. -en, -er, -erne 1. den oprindelige udgave af noget, som en kopi er en efterligning af c KOPI, EFTERLIGNING ¯ tage en kopi af originalen · originalen er i guld, men efterligningen er af messing · originalen kan ses på museet ¯ originaldokument · originalindbinding · originalmanuskript · originaludgave · en tekst som en anden tekst er skrevet af efter c AFSKRIFT ¯ jeg sendte en bekræftet afskrift og beholdt originalen · en tekst som en anden tekst er en oversættelse af ¯ oversættelsen kommer ikke på højde med originalen 2. en person hvis adfærd, påklædning m.m. virker særpræget = SÆRLING, EXCENTRIKER ¯ han er byens original · (neds.) en person som er et fjols ¯ du er vel nok en original hvis du gør det · din original!

2) original2 [åjgiZnaOl] adj. -t, -e; -ere, -est 1. = OPRINDELIG ¯ de originale guldhorn blev smeltet om, og der findes nu kun en efterligning · museet har det originale alter, men har ladet lavet en kopi til kirken 2. som adskiller sig fra andet ved sin kvalitet ¯ en original idé · en original kunstner AFLEDNING: originalitet sb. -en

3) originaludgave sb. -n, -r, -rne o = FØRSTEUDGAVE.

De 3 versioner er copy/paste fra elektronisk nudansk ordbog.
Nu er jeg ikke Dansklærer, men elektriker, men som jeg læser, forstår og tolker de 3 variationer, så er det førstegangsudgaven..............

Med farer for at træde nogle over tæerne, så vil jeg vove den påstand at der max er 5 originale vw´er i DK, resten er plastret til med kopivarer der tilmed ikke er lavet af volkswagen :-)

Så kan vi ikke bare blive enige om at vi alle kører rundt i original stils kopier der ligner den ægte varer, og glæde os over vi holder liv i dem, så kan vi ryste på hovedet over alle de andre tosser der ikke forstår os kopinarkomaner :-)

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

112 % iorden...!!

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det god værkstedshumor

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 12 years siden | | | |

...

volksvagen10-11.bmp
phantoms.jpg

(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er jeg den eneste som ikke forstår hvorfor, du har købt en bil hvor du overvejer så radikal en ændring, allerede??
Jeg kan se det ikke er mere end 3 uger siden du har købt bilen og så er du allerede ked af udformningen på bagruden.
Jeg kan så godt forstå dig, men burde man så ikke have været gået uden om den??

Medmindre din intention fra start af var at den skulle ombygges, ja så må du have mig undskyldt.

(permalink) Brian W Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg syntes det lyder som en fin ide hvis du vil bygge bagruden om, det skal du bare gøre uanset hvad andre her inde eller andre steder syntes. Det er jo din bil :) Jeg har selv som nævnt i indlæget, tidligere bygget om til ældre skærme både for og bag, lygter, afsyret en bobbel så den kunne ruste osv osv, det er jo alt sammen en smags sag og den er op til ejeren selv.

Om ikke andet kan det Altid laves om eller tilbage til noget andet igen, det er jo bare metal.

Mvh

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Daniel,

Ja, du kan godt sætte et delt bagrudestykke i din bil.
Og nej, det ville hverken være synd eller dumt, bilen er i forvejen lavet meget om.

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Steenfeldt : Bilen er stort set lavet i min smag bare ikke bagruden. og det er da overkommeligt.
men jo det er kun cirka 3 uger siden.
men er det ikke det denne side er til, til gode ideer og oplysninger.
Jeg søger på livet løs for at til vinter når jeg går rigtig igang så skal jeg ikke først til at søge og søge og søge om oplysninger ;)
jeg har lige et spørgsmål il det med at afsyrer.
hvis du afsyrer din bil så den ruster, vil du så ikke få problemer med en masse rustarbejde i løbet af nul komme hurtigt?

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hva så Daniel!
Vinteren er godt i gang.... ifølge kalenderen, er du kommet videre med din bastard? så lad os se billeder og fryde os over der er fri fantasi i verden :-0

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja vinteren er igang og det samme er jeg. Skal nok få lagt nogle billeder ind her en af dagene. MEn indtil videre har jeg (pelset) hele bilen og fået motoren ud. og så har jeg besluttet at lave den store rude i den. Så har jeg kæmpet med at lærer at slibe og spartle i snart en måned for at redde et bagstykke, som har været bulet da jeg tror der har været lavet noget sjusk med svejsningen. Den er ved at blive gjort klar til lakering. Den er snart færdig med reverse forklap. Næste skridt bliver custom trinbrædder med noget blåt lysende skrift. men ja er godt igang og skal nok finde noget som ikke er set før ;)

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så fik jeg lavet ( den originale ) bagrude igen. jeg pelset lidt af bilen. første gang jeg går igang med så omfattende projekt. men hey jeg lærer undervejs. billeder kommer når jeg får billede upload til at virke

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lyder fedt med costum trinbrædder.... jeg kan se dem for mig.
Hvad med en åben bagklap i toppen og blåt lys i motorrummet? en tanke jeg har haft til min.....

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det blå lys i motorrummet er gjort klar. Men det er meget dæpmpet blåt/hvidt lys. som selvfølgelig kun tænder når motorklappen bliver åbnet. Har ikke tænkt mig at den skal vende omvendt. men der skal en gasstøddæmper til åbningen. P.s har i også haft problemer med at sætte billeder ind. kan stadig ikke få det til at virke. den bliver bare ved med at loade.

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja flere gange, ind til jeg fandt på at reducere størrelsen på billederne, så fløj de lige på....... Det var så inden vwnettets server skifte, har ikke prøvet siden

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) konstantin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er du kommet videre med dit projekt Daniel??? har du billeder?

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.

Reply

You must log in to post.