Efter endt renovering, komplet ny bund, er jeg i tvivl om hvad jeg skal efterbehandle med.
Den er grundet i svejsningerne ellers står den med de fabriks malede pladedele.
Nogen der har et forslag???
Efter endt renovering, komplet ny bund, er jeg i tvivl om hvad jeg skal efterbehandle med.
Den er grundet i svejsningerne ellers står den med de fabriks malede pladedele.
Nogen der har et forslag???
pava - dinetroll - tectyl - syrefri hydralicolie - mulighederne er næsten endeløs - dine hulrum er dog 10 gange vigtigerer end din bund - også er ubehandlede svejsesøm roden til alt ondt, det er vigtigt at efterbehandle og efterbehandle tit.
også selvom man kun kører sommerkørsel.
inden du behandler med rustbeskyttelse - skal den sandblæses og males med to komponent maling - både grunder og topcoat - og derefter rustbeskyttelse.
den maling fra fabrikken er kun en transport lak, for det ikke skal ruste under transport - det duer ikke til noget og skal af - helt af.
Svejningerne kan evt seales med karosserikit - hvis de er HEELT RENE!!!
Og tykke lag hjælper ikke noget. Det skal trænge ind i samlinger og sprækker.
Og vent nu med den store tur til bilen er malet. Ellers bliver maleren sur.
Skal der bare smøres eks pava oven på det grundmalede ???
skriver det lige en gang til så :
inden du behandler med rustbeskyttelse - skal den sandblæses og males med to komponent maling - både grunder og topcoat - og derefter rustbeskyttelse.
Ja det forstod jeg godt. men den er samlet med nye bundplader man kan vel ikke sandblæse på en færdig bil?
hvis det kun er en sommer bil er det da synd at give den undevognsbehandling det lugter og er ulækkert at rører ved efterfølgende. sandblæs grund og mal den med esbjerg maskinemalje eller hammerite ,eller få bunden metaliseret og mal den efterfølgende med noget god maling
Min bund er renoveret i 1991 og malet med 2k maling og den har ikke en eneste rustplet og det er ikke fordi den ikke bliver kørt i den
det tager max et par timer at skrue bunden af, skille den ad og få den sendt til blæser - du vil fortryde alt andet - de fleste vil kalde det for en lappeløsning..
nu har du ofret meget tid og penge på at få din bil iorden - så er det sgu da surt at miste pusten lige før målstregen..
se på det som en lærefejl - så er det fuldt acceptabelt at lave det om igen ;0)
synd det er da ikke synd holm - hvem er det synd for ??? mekanikkeren ??
så er han da lidt pylret høhø..
er man sart bør man som minimum sprøjte kanter og samling med det klare selvpenetrerende voks , også tørre det overskydende af bagefter..
maling eller sandblæser kommer ikke i krogene uanset hvor grundig man er !
Bornholmer: "Synd" er hvis man har lavet en flot bil og undevogn pænt håndværk, og så bare sjaske det til i undevognsbehandling som en anden gammel spand hvor man skal dække over fejl og fusk ,når maling sagtens han holde . der er ikke noget som en undevogn hvor man kan se farven på bolte beslag mm.
forestil dig lige denne her med en ordenlig gang sovs der hångeri gardiner nedenunder :-)
http://vwnettet.dk/topic/175203
You must log in to post.