Hvilken model var den sidste som kom med afviserarm før blinklys bliv indført.
Hvilken model var den sidste som kom med afviserarm før blinklys bliv indført.
30 juli 1959
Tak for det hurtig svar.
Det er fordi jeg har fundet en 1200 årgang 66 hvor det er monteret, det er så ikke original kan jeg forstå.
1959!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hvad er mont???
nej
men er det så en 66 bund med en 59 karosse
eller en 66 med et 59 tag
eller bare en 66er med afviservinger - denne er der dog lille mulighed for da en 66er er en tyndstolpebil - dvs der ikke er plads til vinger i stolpen normalvis.
kan også være en 59er hvor der er svindlet med stelnummeret ! denne tror jeg mest på.
Det er denne her: http://www.dba.dk/vw-1200-12-bobbel-2-doers/id-76621231/
NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ afviservinger.
Afviserarm er vel den på ratstammen.
ja det er an 66er - den har sgu ikke nogen afviservinger ..
afviserarm på ratstammen har alle bobler - helt fra nr 1 til den allernyeste fra i år.
fevv@ :-) ja hvad ved jeg... men du har sikkert ret.
Bornholmer@ det ser bare sådan ud på det første billede.
det her billede er der ingen afviservinge på ???
og det her billede er ikke en afviservinge - det er noget der spejler sig i glasset
Bornholmer@ ja det kan jeg godt se, må finde mine briller frem :-)
det er iøvrigt ikke en 67 model - sådan en har kort bagklap - og det har den på billederne ikke.
og den model der orginalt er født med mørkeblå lak har hvid kabine , og ikke brun . den brune kabine sad i den beige bobbel.
Arhh, bornholmer... "afviserarm på ratstammen" kom først i zwitteren altså oktober 52.
Mvh Michael
Det vil sige det er en nyere model.
multen korrekt - på ratstammen ja - den lille kontakt på instrumentbordet har vel også en lille bitte slags arm ;0) men ja du har ret..
ja Holck det er en 1966 bobbel fra før aug
tag iøvrigt en garvet veteranmand med ud og kig den grundigt igennem - 25000 kr for en pæn bil burde lige få de røde lamper til at lyse. men man kan jo være heldig ;0)
og ja jeg skrev veteran mand - ikke mekanikker - men veteranmand !
Bornholmer: hvad skal man især være opmærksom på.
alt - derfor du skal ha en med der ved lidt om det.
som udgangspunkt er der fælder ved de fleste biler til 25000 - men man kan jo være heldig - men tag en med - at lade noget komme an på held ender alt for tit galt.
Jeg vil se om jeg kan finde en at tage med, mange tak for hjælpen
undskyld jeg blander mig,mem hvad har bornholmeren imod mekanikeren,er du misundelig fordi du ikke har læst vidre.
haha - nej Niels - fordi de kigger på det mekaniske, og hvor let den er at syne...
en veteranbil skal vuderes på hvor godt restaureringarbejdet er udført , ikke noget man normalt kigger på som mekanikker - det billigste at udbedre på en veteranbil er det mekaniske - så halter det lidt går det nok - bare grundmodulet er fornuftigt - de fleste veteranfolk ved hvad det vil sige at det kan være dyrt når der mangler en specifik del på en bil - meknikkeren ved måske ikke så meget om priser på gamle dele..
det gælder selvfølgelige ikke at alle mekanikkerer ikke duer - nogen gør selvfølgelig i høj grad... men en for nyligt uddannet mekanikker kontra en ældre rutineret veteranbils mand uden mekanikker svendebrev...
tror godt vi kan blive enige om hvem der burde kunne gi det bedste billede af et evt køb...
men en mekanikker med veteranerfaring - evt erfaring fra the good old days - er top dollar - men dem er der ikke mange af..
iøvrigt er der nogen mekanikkerer fra dengang lavede meget fusk og har tro på at det stadig er godt nok at lave det som dengang - og nej - det er det ikke - i dag skal det være kvalitetsarbejde - det skal laves så det ikke kan ses at det er lavet - så er kvaliteten iorden..
og gamle dage skulle det bare laves så det kunne synes og godkendes.
og der er stor forskel..
det var ikke for at træde mekanikkerer over fødderne - bare for at sige at ofte er venteranfolk bedre rustet til at vuderer et køb - men ja - der er undtagelser - det ved vi godt ;0)
Uanset hvem der kigger på den viste 66`r burde straks kunne se at
at dørene er fra før august 1964! Det ser helt tosset ud med store sideruder
i karossen og små ruder i dørene.
En Garvet veteranmand med og se på HVAD???????