jeg står med en motor, som jeg har fået afvide der er modificeret til 90HK
men kan kun måle, at stemplerne er 85 mm.
er der lavet andre cylindere, som giver længere slaglængde?
på forhånd tak:)
jeg står med en motor, som jeg har fået afvide der er modificeret til 90HK
men kan kun måle, at stemplerne er 85 mm.
er der lavet andre cylindere, som giver længere slaglængde?
på forhånd tak:)
en 1600 kan godt komme til at yde 90 hk hvis den er lavet ordenligt
Slaglængden har intet at gøre med cylinderne , det er krumtappen der giver slaglængden . der findes dog 2 typer stempler A-B men det er normalt kun på meget store motore der er type B stempler i
Slaglængden konstanteres ved at måle hvor langt stempelet bevæger sig frem og tilbage i cylinderen gra øverste dødpunkt til nederste dødpunkt
Slaglængde = slagets længde... Mål når stemplet er i bund og når det er i top, forskellen = slagets længde
har pillet det af motoren så bliver ikke så nemt at måle:P
så må du måle på slidmærkerne i cylinderen det er sikkert ca.69 mm
Et eksempel er f.eks hvis du har 85 mm boring og 69 mm slaglængde er din motor på 1584 cm³. Men hvis du har den samme boring på 85 mm og en slaglængde på 84 mm, så er din motor på 1929 cm³. Så ligger lidt forskellige muligheder ;-)
Ja kan se slidmærkerne i cylinderen. Man så se at der er et stykke af cylindervæggen er lysere end andet? Er det slid?
Hmmm den er svær. Du burde kunne se et område der ser anderledes ud på dine cylindere end de ser ud lige før top og det nedre stykke af dem. Men hvor meget har du skilt din motor ad. For hvis den er totalt adskilt kan du se slaglængden på din krumtap. Så er det bare at måle forskellen fra top til bund på den ;-)
slaglængde er målt, det er en almindelig 1600:)
Super ;-)
ærgeligt når man havde håbet på noget større:D
You must log in to post.