en kombi er også en bus - bare en knap så luxuiøs udgave.
de vinduer der der sidder i din tidligerer varevogn - er org ruder eller ?
hvis ja er det jo en bus - så er det kun nummerpladen der gør en forskel, om den er hvid eller gul.
man kan jo også købe en vw bus fra ny af i dag uden sæder, det er stadig en bus fra fabrikken, det er nummerplade farven der gør at der ikke er sæder i - i dag kalder man det normaltvis en supervan - det gjorde man ikke dengang.lidt specielt for danmark - at man køber en bus uden sæder for at spare importafgift.
men en kombi har en lidt mere sparsom indretning kontra en rigtig bus er normalt en deluxe med en lidt mere lækker indretning. men der er ikke ret mange der ville betale for en deluxe på gule plader dengang midt i halvfjerdserne ;0)
så lavede man en lidt spartansk indrettet bus og kaldte den kombi - i dk kunne den købes uden sæder og på gule plader - dvs en varevogn med ruder - var det en T3 hed det en allarounder.
alle latebays kunne fåes med automatgear hvis man bestilte det - virker dog bedst på en late late bay - dvs at med en 1600 ccm motor er det knap så succesfyldt, der er nok ca en lille håndfuld af dem tilbage i landet, vuderert gæt ;0)
måske til det hele - jeg er ikke den store latebay exspert - de er kedelige at se på (personlig mening).
skal man renvoerer en bus , kan man lige så godt vælge en tidlig - det er ofte den same mængde arbejde man skal ligge i det. og køreegenskaber kan der gøres noget ved - det er lidt sværerer at lave om på udseendet.
præcis det samme som mange oplever med en bobbel - kort tid efter købet opdager de at de har købt en alt for ny model, og forsøger så at redde det med mange uheldige ombygninger for at få det til at se ældre ud, og ender alt for tit ud med et værre resultat end hvis de slet ikke havde gjort noget som helst ;0)