Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremsespørgsmål....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ved godt at det måske er lidt uden for vw, men jeg prøver nu alligevel. Jeg ville høre om der ikke skulle være en eller anden derude der kunne fortælle mig om Håndbremse sidder i bremsekaliberen på en Porsche 914/6 eller som tromle som Porsche 911, 944 mm.

På forhånd tak

Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den sidder i kaliberen på en 914, men nu kommer jeg da i tvivl hvis du siger 914/6.
http://forums.pelicanparts.com/porsche-914-914-6-technical-forum/588094-914-4-vs-914-6-rear-calipers.html

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har lige set på en fra ebay. Grunden til jeg spurgte var at så vidt jeg kan se køre 914/6 med ventileret skiver hvor 914/4 køre med ikke ventileret skiver. Men det kan være at jeg tager fejl.. Jeg søger efter forskellige bremsekalibere med indbygget håndbremse, og helst på størrelse med 4 stemblet bremsekalibere. Det er til bremseprojekt her til vinter til min baybus, og de skal være til ventileret skiver. Så al hjælp vil være rigtig dejligt.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Til en bus vil jeg sige de er for små.
Hvilken motor har du efterhånden fået lavet til den ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har endnu ikke lavet motoren, men den bliver på 2,2 L. 66 mm slag og 103 mm cylindere. Har endnu ikke fundet ud af hvilken knast den skal have, med ikke noget vildt. Gider ikke mange omd. Kaburatorene er 44 mm IDFer og har DTM køling til den.

Jeg har bagtøj fra både 911 og 944 liggende, så måske det skulle blive noget af det? Det virkede måske nemmere med håndbremsen i kaliberen istedet for som tromlebremse. Men har hele vinteren til det, og vil abselut ikke lave dem for små.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ved godt at 66 mm ikke er det helt optimale med vil nu prøve med det og se hvordan det køre.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis det var mig ville jeg helt klart bruge den 71 mm du har i stedet. Ikke at en 1910 (66 x96) helt kan sammenlignes (har kørt med denne), men jeg synes den er sløv i bunden med kortslaglængde. Den større boring vil selvfølgelig give noget mere overarm i sig selv, men bare min mening.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Havde selv overvejet den... Jeg har flere af både 66mm og 71mm krumbaskere, og har da også overvejet 76mm slag x 96mm boring til tøsen.

Men lige tilbage til det med bremserne. Jeg skal og vil have laver større og bedre bremser før motoren bliver bygget færdig og kommer i, da jeg vil være sikker på at kunne stoppe. Så alle der ved eller har prøvet det er meget velkommende til at komme med erfaringer eller ideer.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er jeg ikke helt stiv i hvad en "baybus" er for en bil. Men som jeg husker en type2 fra 1976-79 er det da ikke en bil jeg ville have nogen betænkeligheder ved at køre med 150HK i med std. bremser. Det var da gode solide biler med gode bremser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er en dobbeltkabine fra 1977. Født som 1600 ccm. Jeg har skiftet den 3 rib gearkasse som den er født med ud med en 6 rib gearkasse. Motoren kan godt trække den, men vil gerne have lidt mere overskud da den skal arbejde for sagen. Jeg ved godt at det ikke er en racerbil, men vil bare gerne være på den sikre side. Endvidere køre jeg med adaptore fra 112x5 til 130x5 og dem vil jeg gerne af med, så derfor vil jeg bygge bremserne om til Porsche. Samt det at jeg også syntes at det ser godt ud med store bremser, uanset om det er Porsche, Mercedes, BMv eller andet mærke.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Peterwings: Ved godt at 66 mm ikke er det helt optimale med vil nu prøve med det og se hvordan det køre.

Det er ikke de 66mm slaglængde der er problemet, men 103mm i boring er ikke godt i en bus. Gør det ordenligt første gang og reducer boringen allerede nu. Det er alt for dyrt at lave om senere når du finder ud at cylinderne er ovale, motoren ingen kompression har og olien pisser ud alle steder pga. blow by.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Warp kan jeg ringe på et tidspunkt, og har du et nr jeg kan fange dig på?

Hilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja ja no problem. 20644620

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.