Hvad størelse motor skal jeg vælge hvis jeg bare vil have god optræk i en standart bobbel??
Vil ikke ud og køre stærkt bare 0-100
Hvad størelse motor skal jeg vælge hvis jeg bare vil have god optræk i en standart bobbel??
Vil ikke ud og køre stærkt bare 0-100
Det kommer jo an på hvor stærkt det skal gå. (kun dig der kan svare på det)
Mange synes en 1600 med 2 eller 4 karburatorer og en ordenlig udstødning har et godt optræk i en type 1.
Det er nemt og billigt, men skal det gå stærkere endnu begynder det at koste penge og bliver mere kompliceret.
Bare en sjov motor til en fornuftig pris regner stadig med at køre morfar stilen men lidt flere heste, så man kan give en "brian-bil" baghjul i et lyskryds:-D
Som Warp skriver, en velbygget 1600 med et sæt Kadrons eller dobbelt 36 IDF/DRLA tar "livet" af en del moderne biler i lyskrydset. Men er selvfølgelig ingen raket.
Tag feks min 1600 stage 1 version og til før en fornuftig udstødning sammen med et sæt af ovennævnte karbs. så har du ca. 70 hk og 130-135 nm moment når den er trimmet ind.
T
Hvad er prisen på sådan en hvis det bare er at montere i bilen og køre??
Har ikke selv forstand på at bygge motor
et slag på tasken mellem 20000 og 40000
20000 hvis du går igang med at lære det og prøver selv (og det lykkedes for dig første gang)
40000 hvis du beholder hænderne i lommen høhø , det er lidt dyrt at være doven ;0)
nej seriøst - det er stort set umuligt at svare helt konkret på. før du helt konkret ved hvad du vil ha. og hvor meget du vil gi..
men kan få to motorerer der yder præcis lige meget, hvor prisen og holdbarheden
kan svinge en HEEEEL del.
og højeffektmotorer skal jo vedligeholdes stort set konstant - så man kan ligesågodt lære det, med mindre man er rig ;0)
eller køre med stock motor - det gør jeg selv....
Har en 1914 motor til salg til 25000 den kan evt også monteres ring for mere Info
Mvh bo. Tlf 25173329
Kom ud og prøv nogle forskellige biler/motorer og find ud af præcis hvad du vil have. Men ja som Warp skriver et 1600 et godt udgangs punkt både økonomisk og sværhedsmæssigt. Du kan, hvis du er fingernem, selv samle en 1600 med dob. cab. Men når det bliver lidt mere kompliceret med samling, ender det ofte set med mere skrue tid i garagen end ture på landevejen. Desuden koster det kassen i mærkelige stumper og dimsedutter.
Som Warp skriver, en velbygget 1600 med et sæt Kadrons eller dobbelt 36 IDF/DRLA tar "livet" af en del moderne biler i lyskrydset. Men er selvfølgelig ingen raket.
Tag feks min 1600 stage 1 version og til før en fornuftig udstødning sammen med et sæt af ovennævnte karbs. så har du ca. 70 hk og 130-135 nm moment når den er trimmet ind.
T
Hvad vil prisen være på sadan en bandit??
Hej
Jeg har evt. denne til salg hvis det har interesse. Pris 18.000.kr.
http://vwnettet.dk/topic/175615
Hilsen Steven.
Pradsgård.
Jeg har en hovedrenoveret stage 1 1600 longblok til at stå. Den, opsamlet til kompletmotor, med 2 næsten nye Kadrons, nye varmekasser og en 1 3/8" header m sgl quiet potte løber i ca. 25000 klar til levering, m. 1 års reklamationsret.
Ring evt.
20888030. Det er nemmere.
T
Hvis det "bare" er for at lave en hurtig start, en hurtig overhaling, og så ellers fordi man ikke gider skifte gear når man vil overhale op ad bakke, så kan du nøjedes med det jeg har gjort. En 1200 gearkasse og en 1600 standard motor i ordentlig stand. Det gi'r ikke den store topfart (145-155), men rigeligt med sjov i et lyskryds.
Jan_vw
Jeg var meget tilfreds med en 1600 motor jeg havde i en -69 bobbel.
Det var en 1600 dp med to 40mm Dellorto'er, 009 med el. tenning (uden platiner) og en anden udstødning( merged header med stor flæns og single pack) den larmede lidt med gik godt.
Udgifter til den var 3500 til karbs, 1000 til udstødning, resten af motoren stod i bilen da jeg købte den(7000kr)
Så mit bud er en 1600 motor, find nogle dbl. karbs, platinerfri tænding (dejlig nemt), 009 og en udstødning der ånder lidt bedre.:)
Sorry dobbelpost.. :)
okay kan godt se at det koster lidt at have det sjovt havde håbet på noget til 10.000-15.000 kr men må se hvad der gemmer sig i sparegrisen:-)
You must log in to post.