Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til Formel Vee motor drengene... Tror jeg

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har fået fingrene i et sæt Solex 34PCI karburatorer. Det er et sæt der på alle måder er forsøgt "tunet". Spjæld, aksler osv er slebet ultratyndt og alle kanter er glattet ud, selv luftdysen er slebet konisk i toppen!

Hvis og såfremt disse karburatorer har været brugt på en tunet boksermotor, hvad var så det normale antal hk man kunne opnå med sådan et "tunet" sæt?

De er med 25mm venturier. Var der regler der forbød dem større, for umiddelbart ser jeg da ingen problemer i at gå op i 27-28 stykker

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De blev Bl.brugt på Formel Vee 1300 med 2 karburatorer og der var ingen begrænsninger.
Motorene var på 100 til 130PS men holdbarheden var lav.Efter ca. 4-5 løb skulle de
renoveres.Det med venturi blev mange gange ændret alt efter hvilken Bane man skulle køre på.Det samme med gearringen.Her i Norden med korte Baner har men brug for meget moment,og på Kontinentet mange PS.og høj gearing.
Jeg var en gang i 70erne mek. på en typ.1 Rally bil i den lille klasse hvor vi brugte disse karburatorer.De har også været brugt på NSU 1000/1200 og BMW 700.

Fvee.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok tak. 80-110hk er hvad jeg har brug for at "trække ud af dem". De er købt af en nordmand der selv havde VW, så de har sikkert kørt på en boksermotor tidligere.
De har også en underlig dyseopsætning! Men de skulle nok også bare køre med fuldt spjæld banen rundt, så 67 i tomgang betyder nok ikke det store :-)

De ryger på hylden indtil videre, så må de komme på motoren når den en gang er færdig.

Tak
Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.