Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  rulleleje krumtap

(permalink) sjukke Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej

Har fundet sådan og nu er spørgsmålet "hvad har jeg fået fat i" Tidligere ejer sagde at det var en Oettinger, men kan ikke finde noget navn eller symbol. Et hurtig mål med tomstokken (skal nok gøre det grundigere senere), viser 82mm i slag. Plejlstængerne er ca. std. længde.
Er der nogen der kender til dette og hvordan kontroller man mål / slid på "plejllejerne"
Er der nogen der har erfaringer med sådan en bandit.

Tak Lars

krummptap1.jpg
krumptap2.jpg
krumptap3.jpg

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fed krummer
kender ikke toleranser for sådan en bandit ,man måler normalvis sidesløret ved at rokke med plejlstangen fra side til side tror da næsten den er uopslidelig
men mon ikke du kan få data ved Oettinger

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) iver Member
Skrev for 13 years siden | | | |

At dømme efter billederne er det en SPG ! It takes 100 elephants too take it apart :-)

-------------------------------------------
Tannheuser Tuning . The Trust Mark !
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Oettinger lavede ikke selv krumptappe, men brugte Alfing.
Den er ikke god til alm kørsel da den skal have mange omdr. for at holde olietryk
pga. rullelejerne.God til RACE.Sideslør måles som alm.Den er bestemt IKKE uopslidelig.
De første Porsche 1300S og 1500S var med rullelejekrumptappe med gik væk fra det
pga smøreproblemer.Men fin mekanik til glasskabet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

rulle/nåle leje er da det eneste der normalt duer hvis den rigtig skal have prygl , men det kan da godt være at det ikke duer til alm kørsel hvis man ikke bygge oliesystemet om til stor mængde istedet for højt tryk

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der var en grund til Porsche gik tilbage til glidelejer i std. motorer.
Men til Racermotorer er den god,tro bare ikke den aldrig går i stykker og
når/hvis det sker koster det kassen hvis der overhovedet er nogen i DK der
kan lave den.I slut 60erne var jeg mek. på en Rally Typ.1 og allerede dengang var det svært at få overstørrelse Nåle og nåleburre.

(permalink) sjukke Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mange tak for svar, noget tyder på at der ikke er mange der har erfaring med sådan en bandit. Nå nu må vi se hvad jeg finder ud af, enten skal den "vises" frem, videre til en anden eller ud og rulle.

/Lars


Reply

You must log in to post.