Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor til Ghia - hvor kraftig (skal godkendes)

Tags:
No tags yet.

(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
jeg skal ud og finde en kraftigere hest til mit Ghia projekt.
At finde en med nogle hypper er ikke svært, men hvad med godkendelse.
Er der nogle særlige regler med vw'er (og findes der evt setup's som nemt går igennem?)
Jeg tænker også pga. VW's meget fleksible tilgang til ombygninger (i gamle dage)om der så foreligger nogle papirer der gør det nemmere? Alternativt er det vel merkkbladtt 71 eller hvad det nu hedder der er gældende.
Da jeg har en del kendskab til færdselstyrelsens holning til ombygninger og godkendelser, så ved jeg at næsten alt der er ok og godkendt i tyskland kan gå igennem. Kan man så med fordel godkende det i tyskland først?? Herhjemme er det jo et mareridt at fremskaffe den rigtige dokumentation.
(Der er tale om effekt forøgelse over de 20%)
mvh
RS

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er et meget godt emne selvom det har været oppe en del gange før.
Det er et lidt "tåget" område her i landet, ikke mange har erfaringer med at få noget godkendt. Mig bekendt er det nærmest umuligt at få noget som helst over 20% godkendt for tiden. Den der med at køre til Tüv i Tyskland og få alle ændringerne godkendt og så bagefter få det godkendt i Danmark er jeg ikke sikker på går længere. Men jeg vil meget gerne høre fra nogen der rent faktisk har været hele møllen igennem så vi kan få lidt klarhed over hvad der p.t. kræves for at få effektforøgelse på 20%+ godkendt i DK.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Problemer senere er så at der er ingen forsikringsselskaber der vil forsikre den....og hvis man er fristet til at gøre det alligevel, så dækker de ikke da det ikke er standard motor, så mit råd er kør standard og måske max 20%, men spørg selskabet først.

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

MAx 20% på en 34hk - ja det giver så en tunet motor med 40,8hk he-he.
Mon ikke der findes en gylden middelvej, med lidt flere hypper uden at det stinker af top tunet motor.
Jeg vil nu foretrække at få det lavet rigtigt og synet med konstruktive ændringer. Håber debatten kan give større klarhed. Desværre har færdselstyrelsen med at gemme sig lidt bag det merkbladtt fordi der ikke er ressourcer til at arbejde med andet.
Jeg har selv brugt oceaner af tid på dem ifm godkendelse af en bil til små-serie produktion. What a nightmare siger jeg bare. ingen kunne/ville tage stilling til noget. Og Intet ville de fremsende skriftligt. de kunne heller ikke skrive hvad der skulle til. Alt man kunne gøre var at fremsende det man havde, og så ville de kigge på det, for derefter at forlange endnu mere dokumentation...

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) autobutcher Member
Skrev for 12 years siden | | | |

sælge giha og købe en vw-porsche 914 2.0, da den har 5 gear og 100hk
grund er at lige nu kan man glemme alt om at for godkendte nogen, selv med tuv-godkendelse , og man også betalte 180 procent i afgift af hvad det har koste at lave den om.
også er den ikke veteranbil mere

-------------------------------------------
1600Lvariant 67411L 711600leautomatnotch 72<914 73
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Autobutcher - har købt en ghia pga dens look. Og den ligner unægteligt ikke en 914 :-)
Hvis det ikke er muligt må jeg jo barre trille rundt med standard (+20%) motor :-)

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) autobutcher Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det er rigtig :-) men pt den eneste vw der lovlig kan kører hurtigt !!!!!
min synmand sige at færdselsyrelsen er går total i baglås lige angår dette problem
TUNER BILER STOR PUHA:-(

-------------------------------------------
1600Lvariant 67411L 711600leautomatnotch 72<914 73
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Synes det lyder som om svarene er en skræmme kampagne. Er der nogen af jer der har forsøgt
Jeg er møllen igennem pt men jeg ser ikke de store problemer.
Hvis det hele er iorden og kan gennemgå div test samt en pose penge så er det ikke værre

Men jeg vil gerne høre hvorledes i har oplevet alle de problemer med at det ikke kan godkendes

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) sonny e Member
Skrev for 11 years siden | | | |

færdselsstyrelsen kan ikke gå i baglås hvis du har dine tuv godkendelser kan de ikke gøre noget eftersom eu lov overtrumfer dansk lov de kan bitche alt det de vil men du har loven på din side

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

TüV er ikke en EU godkendelse - det er en tysk godkendelse - så den kan sagtens nægtes godkendelse - hvis de vil, men det kan man jo ikke vide før man har prøvet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Okay. Der er måske kommet nyt under solen Ib siden du skriver dette

Forklaringen er som følgende fra trafikstyrelsens vejledning om syn:

Anerkendt prøvningslaboratorium
Som eksempler på anerkendte prøvningslaboratorier kan nævnes: Teknologisk
Institut, Delta Akustik, Danmarks Tekniske Universitet, TÜV, DEKRA, VTI,
UTAC, VITO, RDW og MIRA. Bemærk, at de TÜV- og DEKRA-steder, der kun
er »Technische Prüfstelle« (fx benævnt TÜV-station, Testcenter, Niederlassung,
Aussenstelle, og eventuelt med »TP-nr.«), ikke er anerkendte prøvningslaboratorier.
Det skal være TÜV- og DEKRA-prøvningslaboratorier, der er anerkendt
(akkrediteret) af Kraftfahrt-Bundesamt og kendetegnet ved »KBA-P« eller
»KBA-E«-nr. (også på Data-erklæringer).

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det står beskrevet længerer oppe i indlægget Niels.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Godkendt JA,men hvad så med forsikring??? Veteranstatus og 8års syn??
Det bliver nogle dyre Heste.

(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg skal ikke have veteranforsikring. Hvad står beskrevet længere oppe Ib?

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Som udgangspunkt er hverken godkendelse eller forsikring noget problem. Men man kan - selvfølgelig - ikke få forsikret til 895.- med begrænset kørsel etc etc.længere.
Godkendelserne bliver naturligvis mere bøvlede i takt med ombygningerne, og kvaliteten af den udførte ombygning.
TÜV med godkendelsesdato efter 10/11/11 med Oprindelsesærklæring skal kunne lægges til dokumetation for ombygning, sålænge vognen iøvrigt overholder forskriftsmæssige krav.
End of story.
Evt. beskatning af evt. ombygninger er det springende punkt for øjeblikket, da vi ikke har fået noget konkret at gå efter, og der har mig bekendt ikke været noget, der har interesse for os, igennem møllen siden 1/2 2012.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.