Hvor får man ventile som er store nok til at blive sittende i fælgen. Std. Ventil røg lige igennem..
Skal bruge 4 stk.. Har spurt flere steder dækfirma i Århus til ingen nytte..
Hvor får man ventile som er store nok til at blive sittende i fælgen. Std. Ventil røg lige igennem..
Skal bruge 4 stk.. Har spurt flere steder dækfirma i Århus til ingen nytte..
Hvad er diameteren på hullet ??
Jan_vw
mekonomen
er det mon fordi at fælgen er til slange ? ,hvis der ingen vulst er på fælkanten er den til slange .vist nårmalt på gamle fælge .de kender sikkert ikke gamle fælge i dækfirmaet ?.mvh poul
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med vulst? Men 3 af 4 fælge har ikke haft slange i da jeg afmonterede dem. Og jeg kan umiddelbar ik se forskel på dem.
Såvidt jeg kan måle med tommestok er hullet ca15mm. Tror jeg vil prøve mekonomen ved lejlighed..
En fælg til slangeløst dæk har en "bule" en vulst hele vejen rundt 1,5-2cm indenfor fælgkanten.
Det kan jo godt være at du har fundet nogen ekstremt gamle fælge der ikke har den vulst. Så vil det jo også være farligt at køre uden slanger.
Hej var lige ude at tage et billed af en vulst lige ved nøglen hvis du ikke har den SKAL der slange i.mvh poul
Ventilen hedder TR415 og kan købes hos NDI eller Super Dæk i Århus eller her http://www.dkxp.dk/page129.aspx
OK, har vært ude å kigge på fælgene, det ser ikke ud til at væte vulst på nogen af dem. Billede her; http://vwnettet.dk/topic/167228
Er det helt tosset at køre uden slange? Hvad så med å køre med slange i slangeløst dæk? Kan man det?
Kan man svejse på en "vulst" på en fælg?
Det er bare så træls at ha lagt ned masse penge og tid i fælge, så bliver det aligevel noget bøvl... Pis og kanel...
Om jeg bliver nødt til at køre med slange, er dette noget de fleste dækfirma har hjemme?
Er det std. str på 15" eller er det også forskel på brædde/profil?
Eventuelt hvad skal jeg bruge på 155/60-15 og 175/70-15.
Er det noget jeg skal være obs på ved "slange" kørsel? Hvad skal 4 slange typisk koste??
Hej i med slangen. mener ikke det har nogle betydning da luften bare går ud mellem fælgen og dækket . jeg er ikke dækmand . men tror ikke det er noget ploblener i det da slangeløst dæk pakker på vulsten, nu er den væk og utæt .men er ikke helt sikker hvad siger Frank_Andersen ?
tror alle dækfirmaer har slanger ellers kan de skaffes .sidst jeg købte en gav jeg 100kr det var i 88 med montering så måske 140kr men de kan jo også være billiger .mvh poul
søgte lidt,fandt dette men alt er jo dyrt i dk så det er ikke sikkert at du kan sammeligne priserne.
Jeg kører selv uden slanger på samme fælge uden problemer, men man kører jo heller ikke 200 km/t, så det giver ingen problemer. Vulsten er der så dækket ikke kan krænge af fælgen. HUSK hvis du monterer slanger i dine hjul SKAL du bruge en plast bøsning ("præstekrave") på ventilen/fælgen, ventilen er kun 12mm i dianmeter og hullet i fælgen 15mm så du skal have mindsket hullet så det passer til TR13 ventil som er monteret på slangen. Det er ligeså forkert at køre med slange i et slangeløst dæk, som det er at køre uden slanger på en Tube Type fælg, så uanset hvad du vælger er det ikke optimalt. Slanger kan bruge vil nok være 145/155x15 der er ikke så mange at vælge mellem længere, og de skal nok udvidde sig til størrelsen, hellere lidt for lille end alt for stor.
Tag og køb nogle fælge der kan sidde slangeløse dæk på istedet for at sætte sikkerheden over styr hvor svært kan det være
Allan
Om det er så nemt Allan kan du selv købe mine fælge, så kan jeg købe nogen andre.
Siden det er dig, får du dem til selvkost, 2700kr, dejligt nemt ik??
Sæt du nu bare nogle dæk derpå uden slanger, det er næppe livsfarligt, jeg har kørt sådan i 3 år, husk bare at kontrollere dit luft jævnligt
You must log in to post.