Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Strømfordeler på T4 i Bay

Tags:
No tags yet.

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har nu kørt med min 009 fordeler i et pænt stykke tid.
Min T4 mortor er monteret med 2 dobbelte 34 mm webere og jeg har derfor ingen wacum udtag til en wakum kontrolleret fordeler - de er vist heller til at få fat i mere?.
Motoren går rigtigt godt med god kompression og trækker fint gennem alle gear med en rolig fod.
Men...jeg er så træt af den tøven som fordeleren medfører ved lave omdrejninger.
Motoren har rigtig kraft at byde på.
Weberne er helt nye og rene.
Tænding står perfekt og det samme er platinafstand, tændrør osv.
Skal jeg kikke på en anden fordeler type eller en ny 009?
Nogen gode forslag/ideer/links?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvorfor tror du det er fordelerens skyld at motoren tøver fra lave omdr. Der plejer en 009 at være "livlig" nok.
Har du prøvet at se hvad den gør i et rullefelt hvor man har lidt bedre tid til at fastholde det omdr.tal hvor den tøver ?
Så kan man prøve at misjustere tændingen lidt og se om den kan "lide" det og evt. få konstateret om den har et område hvor den får for lidt benzin. Det gætter jeg på den gør :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er sådan set ikke et bestemt omdrejningsområde der kendetegner problemet.

Jeg ved godt at det ikke er en racerbil jeg kører i men alligevel..

Der er 2 overhalings senarier:
Jeg laver kick down og er der ingen hastighedsrespons før tændingen følger med - omdrejningstallet stiger og dermed også rotationen i fordeleren.
Når omdrejningerne stiger brøler de 2 webere og bussen flyver afsted.

Hvis jeg træder speederen jævnt ned stiger omdrejningstallet og dermed også hastigheden. (kræver et noget større tilløb).

Når man er glad for vognen kan man jo leve med alt men jeg tænker - at det må der være andre der har oplevet/løst.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500

Reply

You must log in to post.