Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator justering? IDF 36

(permalink) Peden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej drenge og piger, jeg mangler lidt hjælp til mine karburatore.
Jeg har skrevet på buggyforum, men det er ikke mange der får set emnet! Så jeg håber at nogen her på vwnettet kan hjælpe :-)

Problemet er på tomgangs dysen, dvs. uder ca. 3000 rpm.
Når jeg accelere eller holder konstand hastighed, skyder motoren, nogle gange højt andre gange er det bare et pfffttt. Som regel kommer det pffttt ved konstant hastighed. Og knaldet ved acceleration.

Jeg har i dag fået hjælp af en mekaniker fra den gamle skole, men han kunne desværre heller ikke løse problemet!
Han lavede en grund justering, der efter justerede han co til 2,5 % i tomgang, men når man gassede op til eks. 2500 rpm. faldt co til 0,2% Dvs. alt for mager.

Motoren er en 1600 AS
Tomgangs dysen er str. 50
Emulsion tuben er F11
hoved dyse er str. 110
luft dysen er str. 215
Venturi er str. 27
acc dyse er str. 40
svømmer højden er 15 mm (jeg har læst at den skal være omkring 9-10 mm, er der nogen der kan bekræfte dette?) Er nu rettet til 10mm, men kan desværre ikke prøve køre, mangler prøveplader! Men jeg har et indtryk af at det virker bedre nu :-)

Jeg har ledt efter utætheder, men kan ikke finde nogen?
Tændingen er justeret til 7,5 grader før top (vacukum slange blændet af, permanent)
Platiner er justeret til 0,4 mm
Ventiler er justeret kolde til 0,10 mm

O-ringene omkring tomgangs dyserne er lidt flossede. Er det muligt at den kan suge falsk luft ind her? eller vil benzinen løbe ud, hvis den er utæt her? Oringene er også skiftet nu :-)

Jeg håber nogen kan hjælpe, eller anbefale et godt værksted i nærheden af gladsaxe. Eller evt. selv melde sig til at inspicere problemet (jeg betale selvfølgelig, hvis dette ønskes )

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du skal have styr på tændingen først.
Det tyder på at du stadig kører med den originale strømfordeler og den avancerer ikke hurtigt nok. Jeg er ikke sikker på at det kan gøre det. Du skal prøve med 55 i tomgangsdyser og 120 i hoveddyser. Prøv tomgangsdyserne først.
Med hensyn til svømmerhøjden, så bruger jeg at skrue et af emulsionrørene op og kigge ned og vurdere hvor højt benzinen står i forhold til afrivningsrørets udmunding i siden af emulsionskammeret. 3-4mm under. Men der skal man starte motoren hver gang for lige at være sikker på at højden har fundet sit leje.
O-ringene har ingen betydning for blandingen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har købt en 009 fordeler, men kunne jeg ikke få til at virke ordenligt, på nogen måder.
Nå nu du siger at den ikke avancere hurtigt nok - Problemet er der stadig ved konstant hastighed!

Men kan tændingen virkelig gøre den mager?

Jeg vil prøve at finde nogle dyser i str. 55 :-)

Er det muligt at jeg kan justere tomgangen til en godt blanding, og den så begynder at køre magert ved delgas. Pga. for små tomgangs dyser? For det er sådan den opføre sig nu.

Kan du prøve at forklare mig hvad svømmerhøjden har indflydelse på? Jeg forstå godt at når man ændre højden, så ændre man benzin standen i karburatorene. Men jeg aner ikke hvad resultatet er af dette??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

For sent tændingstidspunkt kan give symptomer der ligner dine. Men jeg tror nu også det er for mager blanding. Men du skal have en lidt mere "livlig" strømfordeler.
Selvfølgelig er problemet der også ved konstant hastighed. Blandingen og/eller tændingstidspunktet vil jo være den samme ved samme hastighed.
Det er muligt at du kan justere tomgangen med en lidt for FED blanding så dellasten, som er for mager nu, bliver lidt federe. Men det er ikke holdbart.
Prøv at købe nogen 55 tomgangsdyser. Så kan det i sidste ende jo godt være at det rigtige tal er 52,5.
Svømmerhøjden har især indflydelse på hvornår hovedsystemet tager over fra tomgangssystemet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

OG hvor meget tomgangssystemet kan hive til sig.
What Frank said. Men den kombination er da træls selv på en 1600.

Mon ikke du skulle ta og pille de karbs af og få dem sat ordentlig op til din motor en gang for alle.
Du kan feks sende dem herover til mig, så skal jeg rigge dem til og grunddysse dem. Det blir hurtigt både billigere og nemmere end at blive ved med at eksperimentere.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Farmer, du bliver nød til lige at forklare hvad du mener med "den kombination er da træls"?

Jeg kan lige så godt selv lære det og det er derfor jeg skriver her :-) Så hvad foreslår du, der skal gøres ved de karburatore?
Egentlig, er mine intentioner ikke at eksperimentere. Jeg lytter til de råd jeg får, det er bare ikke dem alle jeg kan udføre med det samme... Jeg skal jo vente på dele, efter de er bestilt.

Den 009 strømfordeler jeg har købt, er fra Bent, men jeg syntes ikke den fungere efter hensigten!
Men jeg må jo prøve at montere den igen, når jeg har fået nogle andre dyser :-)

Men kom med din mening om hvordan de helt præcist skal sættes sammen de karburatore. Og fortæl mig endeligt hvor man kan købe dyser her i DK.


Reply

You must log in to post.