Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skyder ud af udstødningen om morgenen

(permalink) Eriksen66 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Morgenturen til arbejde består af knalden og bragen ved "0-acceleration" ved typiskt 2500-3000 omdr. på motorvej.
Når jeg accelererer går det fint, og ingen skyderi ved 3500 omdr.
Der er heller ikke noget ved alm. bykørsel (altså stadig om morgenen).

Hjemturen derimod er uden knalden og bragen?!

Høj luftfugtighed og temperaturer på 8-12 grader om morgenen, så nu har den fået lidt karburatorsprit.... men ingen forskel.

Jeg har stillet platiner og har renset alle dyser på mine 40 mm dell'er.

Motor: 1914, 284 knast, 009'er, platiner, standard benzinpumpe, 40 mm dell's.

Bortset fra mogenturen i øjeblikket, så kører den som en drøm:-)

Nogle forslag?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det omdr. område du beskriver, er præcist hvor overgangen mellem tomgang og hovedsystemet finder sted. Enten skal du have justeret din svømmehøjde, eller finde nogle blanderør der passer din opsætning bedre. Begge dele har indflydelse på den overgang.

Er den dyset ind i rullefelt, eller med AFR måler på landevejen, eller slet ikke?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er fugt i tændkabler, dæksel osv. Så fordamper det når den står om dagen efter at være blevet varmet op. Og du kan køre hjem uden fejl fordi den ikke er dugget endnu.
Jeg havde engang en type1 der gjorde det. En aften, hvor der var mørkt kunne jeg se gnisten springe et sted hvor den ikke skulle.
Min Subaru-motor gjorde det også. Det var et defekt tændrør.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jah, eller osse skal du bare bruge mere karburatorsprit...

Eller tjekke om der er gennemgang i dit forvarmerrør i udstødningen.

Virker chokeren ok? Åbner og lukker som den skal.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Eriksen66 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej alle.

Problemet er ret nyt, dvs. de sidste 1-2 uger...og der har jo også været meget høj relativ luftfugtighed, og ALT har jo derfor svært ved at tørre.
Bilen kører normalt kun sommer (og aldrig i regnvejr), så jeg er ikke stødt ind i problemet med denne motor tidligere...men sommeren er blevet lidt lang i år:-)

Frank: Mener du at dermed at jeg f.eks. bør skifte kabler, eller skal jeg leve med det, når det er meget fugtigt i vejret?

Rasser: Den er aldrig blevet dysset ind, desværre. Det var planen:-)
Men som sagt kører den ellers pisse godt. Kan svømmehøjden pludseligt ændre sig?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg kan ikke vurdere om du skal skifte det hele. Hvis du kører rundt med gamle originale tændkabler. Så ville jeg skifte dem.
Kører du rundt med nye kryptonit-kabler hvor der var et billede af en dinosaur på kassen de kom i, ville jeg udskifte dem.
Jeg ville ikke bruge andet end gammeldags kobberkabler og de originale hætter.
Man kunne også sørge for at delene er rene og så forsøgvis sprøjte Pronto på og se om det hjælper.
Hvad med strømfordelerdækslet, er det nyt fra Bosch ? Sprøjt også Pronto indeni dækslet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej svømmehøjden eller "dysningen" kan ikke pludselig ændre sig. Så tror du skal forsøge med noget af det Frank foreslår. Nye tændkabler og fordelerhætte koster jo ikke alverden.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Eriksen66 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg fortsætter ad "tændingsvejen":-)

Kablerne er 3 år gamle og har kørt ca. 4000 km. (Tror de hedder Beru...eller noget).
Dækslet er en model "lir og bling", så et nyt Bosch ville nok gavne mig.

Prøver Pronto til at starte med, og ser hvad der sker.

...og tak for svarene!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så skal fejlen nok findes i dækslet. Jeg har en bekendt der engang malede sit dæksel med metallic-lak. Det gnistrer fint, skulle jeg hilse og sige -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.