Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødning i kabinen på type 1 fra 1955

(permalink) Rudolph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej, jeg har en type 1 fra '55. Der kommer uønskede partikler ind i kabinen, som irriterer i halsen (hoste, kraftig rømmen) og hovedpine. Jeg er ret sikker på, at det er udstødning der kommer ind i kabinen (det kan også mærkes på tænderne, selvom alle vinduer er åbne).
Er der nogen der ved hvordan det stoppes? Skal jeg lukke for varmekanalerne (jeg mener at have lokaliseret det til at komme fra "varmesystemet" oppe ved forruden) eller kan det komme fra et andet sted (samlingerne under bagsædet ved varmekasserne eller kan det komme fra motorrummet)?
Gode input modtages med glæde :-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis bilen kører med en 30HK motor og varmesystem, kan det sagtens komme fra utætheder ved topstyk/cyl. Den blæser jo motorens varme køleluft ind i bilen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rudolph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det gør den, den har ikke meget mere end 30HK i sine 1200 ccm.
Det er muligt det kan løses ved utætheder ved topstykket/cyl.
Godt input, tak for det!

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er derfor vw fabrikken havde kobberringe i en 30hk motor - for at den skulle kunne holde helt tæt - så der ikke kom kulilte ind i kabinen..

Kulilte er iøvrigt dødeligt - lad bilen stå indtil du har fået det løst.

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Hovedortocentret/Anaestesi-+og+Operationsklinikken/Sygdom+og+behandling/Trykkammerbehandling/Kulilteforgiftning.htm

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rudolph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak også til Bornholmeren - jeg skal tale med min mekaniker om kobberringe... alternativet er vel, at jeg lukker helt af for varmen?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja hvis du kun kører om sommeren er det da - men det er nu rarest når det virker det hele som det skal og bør.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Heldigvis er kulilte luftfri. Og derfor er den også så farlig.
Det behøver altså ikke være lulilte du får ind. Nu har jeg jo ikke set din bil, så jeg er nødt til at gå fra at den er komplet. Hvis der mangler dele at køleblikket, eller tændingsavanceringen ikke virker, så motoren kører for varmt. Kan den ryge ganske meget. Oliespild på udstødningen. Krumtaphusudluftning der er defekt eller forkert. Der er mange muligheder på en gammel bil der har været ejet af mange "kloge" mennesker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.