Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til motortype.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Daniel G. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilken motor der ligger i min 1200 fra 63, jeg kan ikke se om det er, et H eller et F eller et A. det ser ud som om, at der har været banket et nyt bogstav ind over det rigtige der står foran talene. håber i kan hjælpe lidt.

p.s jeg er ny i det her, og håber ikke jeg spilder jeres tid.

billede0003.jpg
billede0005.jpg
billede0003.jpg
img_1205.jpg
img_1206.jpg
img_1207.jpg
img_1210.jpg
img_1213.jpg
img_1214.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du spilder ikke vores tid - spørgsmål er velkomne.
Det er meget svært at fastslå noget ud fra dine billeder pga det lys refleks - kan du ikke prøve med nogle bedre billeder ?
Men et gæt ud i luften - 1300 F motor. Men det er ren gæt.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Daniel G. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

tak for det, jeg skal prøve med nogle bedere, men det er lidt svært, er der ikke en anden måde at finde ud af det på?

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jow - men så skal du skille motoren ad og måle boringen.
Så er det jo lidt nemmere at "kønsbestemme" ud fra et bogstav.
Bogstavet er dog ingen 100% garenti.
Den kan jo have været bygget om. En 1300 blok kan jo nemt være lavet om til en 1600.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Daniel G. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er nemlig os det jeg skal til, den drypper lidt olie, så den får nye pakninger over det hele. men det jo bare lige hvilket paknings sæt jeg skal have fat i.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja jeg skulle også lige til at sige at et bedre kamera ville hjælpe :-) Meen hvis man nu kiggede sine billeder igennem inden man oploadede dem, så kunne man jo også have så meget selvkritik at man ikke brugte de dårlige.
Det er let at se om det er en 1200. Hvis flangerne på indsugningsrøret, ned mod topstykket, er vandrette, er det en 1300. Man kan ikke se dem på billederne.
13-1600 er ens at se på. Der har flangerne en vinkel på 15-20 grader og er større end 1200. Så det er straks værre. Og de har samme 30mm karburator, når de er enkeltportede på topstykkerne.
Du skal skiftes det luftfilter ud med et originale, eller bygge en tragt på på 8-10cm før luftfilteret. Ligesom den der sidder indeni det originale.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er da helt klart en H blok der er hugget et F oveni

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Daniel G. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så er der nye billeder, fik lige fat på et andet cam. jeg skal have det orginale på, jeg skal bare lige have et først.
hvorfor skal der bygges en tragt på?

(permalink) Daniel G. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvad er forskellen på dem?

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

H 0 = 1500 44 hk
F 0 = 1300 40 hk

men det er jo kun blokken ,jeg ved ikke noget om manifols

men ud fra vinklerne på topstykkerne er det som frank siger 1300-1600

der er ikke forskel på pakningssættene på en 1300-1600

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Daniel G. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

okay, men jeg skal jo vide om det er en h eller f.
men tak for hjælpen.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så køb et komplet paksæt til 1300-1600 og et manifoldsæt til en 1500 så er du helgarderet , eller skil den ad inden du bestiller

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ud over at det kan være hyggeligt at vide hvilken motor man har, så, hvis den kører godt så skidt da med det.
Lad nu være med at skille noget ad du ikke kan samle rigtigt igen. Det tager som regel mere med sig. "Når man piller i en gammel lort" du ved.

Tragten skal være der fordi en VW motor "puster" noget benzin/luft-blanding tilbage i luftfiltret. Hvis ikke den har en tragt sætter det sig i filteret og blanding bliver til tider for "fed". Hvis man kører uden filter blæser det væk så den ikke får det brændstof den skal bruge.
Og så skal du snarest muligt have købt et sæt tændkabler til en VW, i stedet for til en Opel. En VW skal køre med nogen gummikraver der dækker hullerne i køleblikket. Det er ikke for at holde støv ude. De er der for at holde køleluften inde. Hvis man kører uden kan man brænde motoren af på en lun sommerdag.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Daniel G. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg er nød til at skilde den ad, den er nemlig meget utæt for olie, så det kunne være meget godt af at vide hvilken motor det er. jeg har kun haft bilen i 3 måneder, og jeg er meget interserret i at lære mere om den. men hvad er din mening om motoren?
tak for de gode guldkorn.

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tror Holm har ret en H der er omdøbt til et F.. F lovlig i en 1200 H knap så lovlig 
Year Chassis Engine 34 bhp
1200 Engine 40 bhp
1300 Engine 44 bhp
1500 Engine 44 bhp
1500 M157 Engine M 240
37 bhp Engine M 240
40 bhp Notes
1967

Jan 117 505 826 D0 131 796 F1 073 754 H0 621 556   E0 011 853 L0 012 977  
Feb 117 566 719 D0 149 103 F1 088 186 H0 647 064   E0 012 169 L0 013 849  
Mar 117 620 975 D0 166 874 F1 103 452 H0 661 348   E0 012 829 L0 015 592  
Apr 117 674 558 D0 184 053 F1 126 528 H0 679 371   E0 013 096 L0 016 581  
May 117 739 118 D0 204 920 F1 153 002 H0 802 478   E0 013 516 L0 014 429  
Jun 117 817 896 D0 222 992 F1 167 322 H0 840 170   E0 013 878 L0 019 171  
July 117 844 902 D0 234 014 F1 237 506 H0 847 199   E0 017 056 L0 019 336  
Aug 118 077 888 D0 244 000 F1 253 000 H0 853 000 H5 000 001     H5 engine is start of month
Sep 118 160 490 D0 256 109 F1 194 927 H0 865 291        
Oct 118 258 722 D0 269 096 F1 224 127 H0 897 232        
Nov 118 351 958 D0 287 774 F1 281 170 H0 907 854        
Dec 118 431 603 D0 297 008 F1 296 298 H0 915 221 H5 173 897      syntes nummeret passer på en "H"

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du ender op med at skille den ad så får du brug for en værkstedshåndbog.
Køb en eller hent den her :
http://vwnettet.dk/topic/162475

Men hvor er den helt presis utæt ?
Det kan jo "bare" være et utæt stødstangsrør og det kan skiftes uden at skille hele motoren ad.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Støbe no. i topstykker ved vippetøj 113.....= F 1300
311.....= H 1600

Vh. Egil.


Reply

You must log in to post.