Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Erfaring med Remtec motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nogen der har erfaring med disse motore?
Har kigget lidt på nettet men kun fundet lidt på thesamba og google både for og imod.
ville høre om der er nogen her der har erfaring med deres motore?

mvh.
Morten

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har ingen erfaring med remtec, men har købt en ny 1600 longblock ved CSP og været tilfreds med den.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis man ikke har høje forventninger, blir man ikke skuffet.
Dermed sagt, at både de renoverede Vege og Remtech motorer, har meget lidt nye stumper i. De er bogstaveligt talt kastet sammen, uden nogen form for tolerancetjek. De "tunede" motorer er bygget ud fra devicen "Billigt er godt". Jeg ville f.eks. ALDRIG bruge en CB knastaksel i en type 4 motor. (Type 1 er en anden snak.) Der er ikke brugt energi på at afbalancere

For 2-4000 mere (afh. af hvad type motor vi taler om) kan jeg, Orratech, WP, RMB eller Udo Becker lave dig en motor, der er bygget efter/om de nyeste pricipper. Og med det mener jeg, hvorfor blive ved at lave de fejl, som VW ikke fik pillet ud af disse motorer. Der er jo trods alt blevet udviklet en del på dem siden VW holdt op med at lave dem. For de penge får du (ud over en bedre bygget motor)
- mere effekt
- mere drejningsmoment
- bedre brændstoføkonimi
- bedre temperatur på motoren, især under belastning
- mindre vibrationer i motoren
- og i den sidste ende færre problemer.

Jeg kan ikke anbefale CSP longbloks mere. Der er simpelthen for mange småting der ikke er iorden. OG så er de bygget op med kun 6,9-1 kompression. Så de kører da. Men de kan ikke trækket skindet af en rådden banan.
De nye motorer som eksempelvis K&B sælger, ser ud til at være ganske fine. Men de er bygget med ny model 043 topstykker, med 33/30 ventiler. Det borger for et godt bundtræk og færre problemer med off idle stumble, for den utrænede. Til gengæld er der ikke meget vræl i dem over 3900 omdr. fordi motoren ikke kan "få luft" De er vist osse kun opgivet til 46 hk.

Så hvis du gerne vil have dig en ny hovedrenoveret eller en ny motor, std eller tunet, er en flere, bedre valgmuligheder end ovennævnte. Og "vi" giver stadig 12 mdrs rekalamationsret på de ikke alt for vilde motorer.

På den anden side. Hvis motoren/bilen kun skal bruges til at tøffe rundt indenfor ring 2 i KBH og så til Langelinie for at hente en is i ny og næ, så holder en Remtech nok længe.

T
PS. Desuden tvivler jeg på. at Remtech bevidst har skilt nogen af deres, især, performance motorer ad after X km. for at se hvordan de klarer sig. Det har vi. Eksempelvis havde jeg for ca. 2 år siden den allerførste nye generation 65 hk std plus motor skilt ad efter godt 70.000 km. Simpelthen for at se efter hvordan især ventiler og styr klarede det ekstra løft og hastighed. Vores konklusion på den pågældende opsætning blev, at vi snildt kunne hæve grænsen for første inspektion til 70-100.000 km. på den motortype, afh. af om den skal slæbe en bus eller en boble.
Nu er der jo så ikke ret mange der kører den slags km i deres luftkølede mere. Så for de flestes vedkommende er 70-100.000 km svarende til 20 års kørsel. Men det er efter min mening et udtryk for, at kombinationen virker som den skal.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har en sprittny 1600 fra fabrikken og en gearkasse til billig penge. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for info!

Jeg havde heller ikke regnet med det store. så bare man kunne købe en letter tunet 1600 i england til ca. 13.000 (longblok/remtec) m. 2års garanti*
dog i genbrugte renoverede dele. så ville lige høre ad :)
Men det kan værre jeg lige tager fat i dig her til februar hvis jeg kan få dig til at lave en 1600, havde du ikke engang en hjemmeside med priser mv. farmer?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jo.
Men den er suspenderet for øjeblikket.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.