hjælp har knækket en ventilhætte eller oliehætte da jeg tog ventilerne ud. de er af en slaks kunststof men i mit pakninsæt er de af gummi er de gode nok. type 1 1600 dobbel port
jb@tdcadsl.dk
hjælp har knækket en ventilhætte eller oliehætte da jeg tog ventilerne ud. de er af en slaks kunststof men i mit pakninsæt er de af gummi er de gode nok. type 1 1600 dobbel port
jb@tdcadsl.dk
Er det en knækket olietyv, du taler om ? Så kør uden.
Gummipakningerne i sættet er ikke til ventilerne, det er ganranteret
dem til vippetøjet, du står og kigger på.
Martin
jeg tror du har ret skal jeg bare køre uden vel den ikke suge olie fra ventilstyret
Kunststof - nok fordi dem i gummi er blevet meget hårde...
Jan_vw
Dem, jeg har set, var ikke i gummi men i noget fiber-materiale, næsten
som bakelit eller pertinax men de knækker lettere.
De er skarpkantede så jeg tror ikke, de nogensinde har været anderledes.
Hvis din motor suger lidt olie ned i ventilstyrene, giver det bare lidt
smøring og en smule køling.
Suger den meget, er ventiler og styr slidt op.
Martin
tak for svarene topper er monteret.
VW har vekslet lidt med de oliepakninger, jeg tror enden på det blev at køre uden for at køle og smøre styrene bedre. Jeg har aldrig brugt dem. En boksermotor døjer åbenbart ikke med at trænger olie den vej ind.
You must log in to post.