Skal bruge en gearkasse til et straightaxle kit.
Mvh Nicolaj (41275559)
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
Skal bruge en gearkasse til et straightaxle kit.
Mvh Nicolaj (41275559)
Hvis du kommer til at mangle smalle akselrør til din ombygning, har jeg en lettere adskilt gearkasse du kan tage dem fra
René
KØB nu IRS til din bus det køre 1000 gange bedre
Jeg har et IRS bagtøj liggende.. har hørt det er noget nemmere med et straight axle kit? Den kører jo fantastisk
selv med reduktionsbokse! :)
Jeg har evt en DC kasse, korte akselrør og typ3 bremser!
Ring/SMS ved interesse'
C
Hvor stor motor skal du have i? Jeg har 3 1200/1300 gearkasser og kommer nok ikke til at bruge allesammen. Hvorfor 68+?
Hej Lars, det kan være det kan bruges - ligger de i Greve?
Tæt på. Min nye opbevaring i Sengeløse
jeg har et par sæt akslerør der er lavet færdig til strait aksel så mangler du bare en gearkasse.
har også lidt stumper hvis du vælger at gå irs vejen.
du har lige solgt din 1500 gearkasse - hvorfor gemte du ikke den til det ????
Alm IRS er fint nok - men kan ikke sænkes helt så meget som straghtaxelkit kan, med mindre man bruger en del ekstra penge på nogen ekstra dele...
Rassers IRS og mit duer - men kun fordi det lige ha fået lidt ekstra - også er det væsentligt dyerer end straightaxel.
så start med at beslut hvor lavt du TØR køre - og lav undervognen efter det.
og ja du vil nok helt ned på jorden - men tør du - og tør du blive ved med at køre dernede - skal du hæve den igen senerer kunne du lige så godt ha valgt en billigerer løsning med det samme. der er ingen grund til at købe dyre stumper hvis man ikke vil køre ret lav alligevel.
har jo gså lidt og sige hvad du vil bruge bussen til når den er færdig.
9 ud af 9½ hæver deres bus igen når den kommer ud og køre - kællinger ;0)
du skal også overveje hvilkle forventninger du har til din affjedring og din komfort.
Det (motor+1500 gearkasse)er for meget til en 1600 i en bus med oppakning.. Ned skal den sgu - men det bliver med straight axle, og noget flipped spindel - tror ikke der er brug en smallere forbro... og nej den skal heller ikke tubbes. Jeg skal kunne kigge hen over taget på den - i dit tilfælde Ib så skulle den have hele turen.. Ha ha
Hvis jeg ville køre IRS så havde jeg sgu da købt en baywindow! :)
Du ringer bare hvis du skal have en kasse. Jeg har vist også et sæt lange aksler. Køber du Dennis´ akselrør er du i mål. Bortset fra bremser naturligvis. Men der er vist noget med de kan genbruges på de ældre årgange splitbusser.
36 mm reardrum nut - skal bussen være noget ældre end den her Lars - men ellers har du ret - barndoor bagbremser kan bruges.
og selvfølgelig kan en 1600 ccm trække en bus med en 1500 gearkasse - kørte med det i 7 år - ingen problem - og med store bagdæk på også.
Jeg har osse et par komplette bunde med alt stående
You must log in to post.