er de Helt ens? Jeg har en eller anden forstilling om jagtvognens gearkasse skulle være lavere placet for at få en lidt højre frihøjde.
er de Helt ens? Jeg har en eller anden forstilling om jagtvognens gearkasse skulle være lavere placet for at få en lidt højre frihøjde.
en jagtvogn har splitbus gearkasse eller IRS for at få mere frihøjde - bundende er ens - men papirene skal jo passe med karossen alligevel.
ens vil sige at de passer bundplader sammen !
som iøvrigt kan købes nye - så det skal ikke være derfor man skifter fra det ene til det andet !
På en jagtvogn er det bageste rør, hvor bagfjedrene sidder i, drejet for at give mere frihøjde.
nåh ja stoppet er drejet - det kan skæres fri - drejes - og svejses fast igen, sån gør man på splitbusser der skal sænkes meget.
skal man ha lidt brederer sutter på kan røret også smalles ligesom en forbro.
så hvis man skulle lave en "bad ass" racer bund til en ghia, så kunne man bruge en jagtvogn hvis lavede de nødvendige modifikationer....
er det så ikke nemmere at sætte ghia/jagtvogns bundfileter på en alm type 1 bund?
Det vil jeg mene
kan man det!? for så jo den ide er sgu bedre!
Ja, jeg er sku også forvirret nu-
er der nogle der kan uddybe dette? er vw´erne virkelig så ens!?
SørenJ har ret. Forskellen er fileterne, de er noget bredere til jagtvogn/giha
jamen vil det sige hjulafstand, og "rammen" er ens på en type1, og jagtvogn/ghia og den eneste forskel er fileteres form og brede????
så i teorien kan man tage en 1303 bund, skifte rammehoved og bundfileter og så kan man klemme en ghia på den?
umiddelbart gir det meningen da jeg har svært ved af forstille mig de har fremstillet flere forskellige slags "rammer"
"skal man ha lidt brederer sutter på kan røret også smalles ligesom en forbro" som bornholmer skriver... så skal der da osse fixes trækaksler...?
type 114 verso type 111/113 - ja de er ens med undtagelse af bundpladen ...
men man skal betale afgift af indentitetsændringen = DYR - med mindre man har planer om at fuske med stelnummeret - som er ved at være lidt for alm i vores verden. man skal efterhånden ha et røngtenapperat med når man køber brugt bil herinde ????
Hej .var lige ude at kigge ,rammen ved irsen er der svejst et ekstre stykke i på jagtvogn så de er der nok også på ghiaen .tror ikke at det er nødvendigt at skifte rammehovet .hvis du laver denne ombygning skal du nok betale kassen da det er en ny ghia alså ifølge skat.
det er fordi jeg leger med tanken om at bygge en drag bund.. der ikke skulle indregistres.. rammehoved var for at slippe for mac-perrson halløjet, og så få enten link pin eller ball joint.
Rolig nu Bornholmer - det er ikke alle i den her verden der laver ulovligheder.
Nyboe - Det er skønt at VW'ere er så ens ik? Min tanke har været at kombinere min overskuds 1302 bund med mit overskuds jagtvognskarosserie til en eller anden form for træfbil. Man skal lige være opmærksom på at der også er noget forskel på bunden af rammetunellen - det er dog efter min overbevisning muligt at lave om rimeligt nemt. Desværre er bundfileterne til en ghia noget dyrere end dem til alm type 1, men sådan er det.
En original jagtvognsbund er forstærket med noget haløj hvor forbroen har nogle ekstra monteringspunkter på bunden.
You must log in to post.