Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Det blir dyere hvis du blir opdaget i 2012

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ved udfletning mener jeg hvor motorvejen deler sig i 2. F.eks. ude ved Vallensbæk hvor du kan køre mod Sjællandsodde eller Rødby. Her ligger jeg tit i 3. spor og når ham i 2. spor så blinker mod venstre kan jeg da ikke vide om han bare skal samme vej som mig eller ikke har set mig og vil igang med en overhaling. Så kunne jeg måske godt finde på at flytte foden over mod bremsen, nogle måske endda bremse. Ham bagved mig har travlt med at opdatere sin facebook og brager op bagi mig. It could happen :-)

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

men er det at flette? når vejen deler sig? og du ligger i den rigtige vejbane?

så er jeg enig.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er sateme meget i den færdselslov der er til at lukke op og skide i... Når folk tager kørekort, så skal de, eksempelvis når de kommer kørende og ville svinge fra til venstre, i god tid dreje hovedet af led, for at kan se ud/bagud af bilens venstre side, inden de giver tegn med blinkeren. Og gør de det ikke, er de dumpet. Når de så 'har fået kørekortet, og gør det samme, og derved ikke ser den forkælede møgunge, som hopper ud foran bilen, og bliver kørt ned, ja så har de været uopmærksom i trafikken, og får taget kørekortet. Dæleme godtnok skide smart. Hvad fanden har vi spejle til på køretøjet ???!!!
En anden. Når folk tager kørekort, til lille bil, altså max 3500kg, så har de automatisk lov/ret til at køre med trailer. Yes. De små Haraldskrammeltrailere der må laste 50 kg, og en større på eksempelvis 1200kg total, så længe vogntogets samlede påtrykte totalvægt ikke overstiger 3500kg, samt andre ting der skal være på plads. ELLER, en trailer med påtrykt 750kg total, altså en vogntogstotalvægt på 4250kg. Det er helt i orden, siger loven. selvom de ikke fatter et klap om hvordan de skal køre med det... Men, hvis man vil køre med en trailer på 800kg, bagefter et køretøj på 3500kg, så skal der trailerkørekort til. Ellers er det ulovligt. Og når noget er ulovligt i Danmark, så må det vel osse være farligt, eller hva'... Der er sq godtnok meget logik i de danske regler, må man sige... Fy for satan da... "Det fandme uhygligt du" :-)

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Danseb Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der må være en grund til at der findes to forskellige skilte for vognbaneskift og sammenfletning. Så en sammenfletning kan jo ikke være et vognbaneskift, Eller?
På de danske veje er der stadig fri hastighed, Dog med en max grænse. Og det koster jo også kun det halve at køre 100 istedet for 130. Man må jo heller ikke køre hurtigere end man kan tænke, Det sætter jo grænser for en del.
Problemet med bøder er ikke størrelsen men antalet. Hvis alle bøder var på 100,- hvergang man overtrådte loven ville det jo ikke vare længe for vi var tvunget til at rette ind.
Jeg bryder mig ikke om kontrol, Men i det omfang det er nødvendigt F.eks. i byer og på særlig farlige vejstrækninger kunne der sagtens være permanent kontrol. Så kunne de nøjes med at bruge tid på stikprøver alle andre steder. Vi er for mange på vejene til ikke at følge reglerne og vise hensyn. Ellers opstår der anerki der ude.

(permalink) Jan M181 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så lang tid jeg kun får en bøde på 500 kr for at kører uden sele er jeg lige glad, det er små penge. Men blev det 2000 kr, så kørte jeg med sele.
Hvis man snakker i telefon med den ene hånd/smsèr og kører (hvilket hver 4 bilist gør)så giver det kun 500 kr. Det er da helt iorden de priser kommer op og gerne på 2000 kr for min skyld.
Men så skal de også til at se efter cykellister og folk der flyver afsted på deres scooter, man når lige at se dem i sidste øjeblik. Og hvorfor kan de ikke selv se det er smart med lys på, og blive i den rigtige side af vejen.
Og så alle dem som har været i "svinger klub" som ligger i venstre vognbane, kom nu ned på jorden og bliv i højre vognbane.

@Jan VW. ang trailer, så forstår jeg ikke at man ikke kommer til en prøve med trailer også til alm personbil, inden man kan få et kørerkort.

-------------------------------------------
I´m drivning a legend
M181 1975
(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er fint nok med højere bøder...
men man ska jo stoppes først, og med de få betjente der er på vejene er der ik store chancer for at det sker og folk er jo lige glade, ser jo tit folk sidde og pille ved mobilen under kørsel selv om det har været forbudt i flere år... og i dag er det jo ik kun sms og snak men fb med mere der ska tjekkes på turen

En ting jeg ikke forstår er alle de nye biler der kører rundt uden baglys osse selv om det er halv mørkt når man ska ha lys på hele dagen er det noget eu værk at nye biler ik ska ha lys bagpå

-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) Bulli 69 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det forstår jeg heller ikke kan være lovligt, men det er vist noget med at man sparer bensin, men samtidig er det jo genialt, hvis man skal smutte fra nogen uden de ser nummerpladen, mærkelig regel

-------------------------------------------
Folkevogne bliver altid bygget om.
Men er også flotte originale.
vw 1300 69 vw 1300 go-kart
(permalink) Danseb Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er kørelysreglen. Den kræver 80% nærlys og ingen baglys. På moderne biler er det bare integreret.
Falck har udtalt sig om at de ikke vil notere hvor ofte de møder en halv sms når de er på et ulykkessted. Det kunne vi ellers godt bruge noget statistik over. Både Tyskland og England har undersøgt risikoen ved brug af mobil under kørslen og de kom frem til at håndholdt mobilsnak er værst næst kommer spirituskørsel derefter håndfri mobilsnak og mindst farligt er promilde kørsel. Sms og internet er nok endnu være end de førnævte. Så hvis de justerede bøderne ind efter det ville de måske hjælpe, Forudsat at der er nogen der ser det.
Med hensyn til kørekortet er det jo også bevist at det ikke hjælper med længere uddannelse men mere rutine. Man kan ikke samle rutine med en kørelære så den er lidt svær. Englænderne holder fast i den gamle måde nettop fordi der ikke er et beviseligt bedre alternativ. Og det er jo rigeligt dyrt at fa kørekort i Dk. Gudskelov er vi med i EU og kan tage kortet hvor det passer os.
En betjent på afspasering er ikke meget bevent og de fleste bruger tiden på at dobbeltjobbe i andre brancher. Hvorfor kan de så ikke bare arbejde over der hvor der er mest brug for dem?

(permalink) Jan M181 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det med at baglyset ikke er tændt om dagen, kan I læse meget mere om i det blad som VW sendte ud har for kort tid siden. Det skulle være for at være mere "grøn" bilist.
Bare folk ville bruge deres nærlys og ikke deres parkeringslys.

Ja man skal jo først stoppes af politiet, og så længe de skal rende rundt og holde styr på fodbold bøller, ja så har vi fred på vejen.

-------------------------------------------
I´m drivning a legend
M181 1975

Reply

You must log in to post.