Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1200 motor kubik?

Tags:
No tags yet.

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Går og overvejer at lave en 1600 til min type 1, så spørgsmålet er om der er nogen af 1200 motorene der kan sættes 1600 cylsæt på eller skal det være en 1300?

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

1200 fra omkring 1972. Du kan kende blokken "udenpå" ved at den også har to reduktionsventiler til olietrykket. En Jeans f.eks.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men bruger du en 1200 blok med to reduktionsventiler skal krumtappen stadig være fra en 1300-1600, hvis du vil have 1600ccm. Den har 69mm i slag. En 1200 har kun 64mm slaglængde.

R.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak, så har jeg vist styr på det...

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782

Reply

You must log in to post.