Ja det er kan vi sagtens, send lige en sms på mit nummer det står bunden..
Så blev der skruet bund i går nat.
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
Ja det er kan vi sagtens, send lige en sms på mit nummer det står bunden..
Så blev der skruet bund i går nat.
Det ser godt ud det du har gang i! :-)
Har du en plan for hvornår den er klar til at få plader på?
Haha tak!
1 Maj hanover!
Ja det har Jesper også sagt om bussen de sidste 3 år ...hehe
Snakker vi 1. maj 2013? :-)
Det der med de deadlines må være et geografisk baseret fænomen, jeg mindes nemlig også at Jesper har kørt efter samme princip år efter år :-)
Men supergodt at se i knokler med det. Bare giv den gas, så i kan få den karosse banket færdig.
Det er da vist en model 1960 :-) Men fin ser den ihvertfald ud! :-)
Haha, det bliver 13 :) ellers giver jeg en øl :)
Ken det er en 58ér på papirene? og der er aldrig svejset i den? så hvordan kan det blive en 60ér?????
Synes bare det ligner...
Farven er Koral Rød, det er en 1960 one-year-only farve.
Dørbeklædning i førerside har lomme som går 2 cm op i det lyse midterfeldt, det er 1960 one-year-only.
Sæder er stribede som 1960 one-year-only.
Jeg gætter på rat er 1960/61 two-year-only, reservedelsnummer slutter på D, mener jeg, horntryk er isoleret fra ratstamme og får kontakt via ratrøret helt ude ved tanken. Hvis du sætter et 1959 rat i vil den dytte hele tiden tror jeg.
Hvis du kigger i motorrummet er der nok ingen "nedløbsrør" i siderne, så kombineret med den gamle front, så er karossen 1960 one-year-only.
Hvad står der på typepladen da?
Måske bund og karosse er fra to forskellige biler?
Fandt lige dette på TheSamba:
113415651B = 1955-56 Steering wheel
113415651C = 1957-59 Steering wheel
113415651D = 1960-61 Steering wheel
113415651E = 1962-63 Steering wheel
113951531C = 1960-61 horn ring, Chrome
113951531D = 1962-63 horn ring, Chrome
??
og sæder og dørbekædningere og rat blev monteret sidst den blev renoveret gætter jeg på og på typepladen oppe forest står der 1958??
Nå så okay da :-) Nedløbsrørene siger du har ret... Men den er godt forklædt :-)
@Ken: Jeg kan se den har de store inspektionsluger (ude ved reservehjulet) og den gamle model tankstol. Hvornår gik de over til den nyere type? (kan huske at min 62´er havde den nyere type, og troede egentlig også at 60 og 61 havde den nyere model?
Rasmus
1959/60 er sidste model med gammel karosseri inkl. Gammel tankstol, afviserhuller, H-presning i bagpanel. Ny karosseri kommer i august 1960.
Men nu får jeg lige øje på den vist har ice-pick dørhåndtag? det er jo kun op til august 1959, så bilen har da de rigtige gamle døre... :-)
ok tak for info, var godt med på afvisere og H bagpanel. Men var i tvivl om fronten :-)
Hej Ken min er en 58 med afløb i motor rum, samt i org farve coral red... .? Kommer fra USA men de kørte vel med samme modeller som eu
Tror også Ken har skrevet lidt fejl i det. Mener Coral Red er en 57-58 farve.
Ja Rasser for hvis jeg slår det op så siger den L351 Coral red 1958 sedan :)
Så bliver vognen sandbæst og grundet imorgen. resten er afbumset med nitromors " den gamle version " og slebet.
Og støtter er blevet i svejest.
Så blev bilen sandblæst og grundet.
De to sidste pladestumper på sidste billede, hvor sidder de
de 2 pladestumper er vist dem der sidder på forbroen mellem de 2 rør hvor torrisions fjedrene sidder i.
Okay takker.
hvad har det kostet at få den sandblæst og grundet
og er det "normal" rust/grunder eller noget epoxy?
/morten
JesperJespersen, det er en maler jeg altid har brugt, vi aftalte først en pris han ikke helt kunne holde. 60664489 skriv så skal jeg forklare.
Morten, det er en to komponent svejse grunder. :)
hvis du vil lave den 100% iorden så få svejst det som skal svejses, derefter få primet den igen, efter følgende grundet, inden du påbegynder at spartle, ved godt det koster lidt ekstra for at få den grundet 2 gange, men så har du en god bund at spartle på i stedet for rå jern
hilsen maleren :D