Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  når jeg vil starte så ter vil den nogle gange og andre gange ik?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg står med noget af en kattepine....og gir sgu op,for ved ik hvor jeg skal fejlsøge mer?

min bobbels starter døde inden jul den havde brokket sig noget tid..så den ene dag jeg satte mig ind i den og drejede nøglen den ville ik turne og slet intet skete:-S..og der var slet ingen tvivl den havde sat sig og hele starteren raslede og var løs da jeg pillede den ud.

det skal siges at i godt en måned inden har jeg ofte været ude for at når jeg sku starte den (og det er kun sket når den var kold) at den turnede starteren,men den "sprang ik an"..(håber det gir mening)??
Men det var kun af og til,ik ik regelmæssingt..hmm
Nå men jeg skaffede mig en anden starter,smed en ny bøsning i,så startede den igen med det samme og har gjort det fint en lille uge....men så er den begyndt med det med ik at "springe an"...
kodensator,platiner,tændrør,tændrørskabler blev skiftet for godt 4mdr siden laang tid inden den begyndte på det pjat der....

mit problem efter at ha læst div. indlæg igennem her,er at jeg kan ik helt finde et tilsvarende opstået problem med løsning?....

Jeg har for nylig hentet en motor til renovering,hvorpå der sad en bosch blue coil på,og en fyr jeg snakkede med sagde at min tændspole sikkert var ved at stå af,så prøvede med den blå der fulgte med fra det renoverings projekt,der sprang min bil OVERHOVEDET ik an...så satte den som hele tiden havde sidet i min bil og efter at ha prøve at starte et par gange starter den op...så kan det være den tændspole som hele tiden har sidet i min bil der er ved at være færdig??

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) kanalt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

lyder som en fejl i tændingslåsen. prøv at sætte en prøvelampe på tændspolen og drej nøglen og se om lyset går ud (brug en makker til at kigge :-) )

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ahh som om tændingslåsen ik skaber forbindelsen ordentlig?...også selvom starteren turner fint??

den med prøvelampen vil jeg da helt sikkert teste

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

og det har ik umidelbart noget med tændspolen af gøre,selv om den fra motorprojektet var stendød ?

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Lars4100 Inactive
Skrev for 12 years siden | | | |

prøv at gi den en snaps i karburatoren

(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hva sku det hjælpe lars? (spørger fordi jeg ved ik helt hvor du vil hen med det)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

check platinafstand før du gør mere. det tager 2min at vippe låget af visuelt kontrollere at platinerne åbner når rotor drejer.

Hvis ikke de åbner laves der ingen signal til tændspole, og dermed ingen gnist til tændrør.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fandt problemets kerne...tændings låsen skal skiftes,den var godt nok.blevet løs i det,og man ku nærmest rasle nøglen i den:-S

Tak for de gode råd,havde ik lig tænkt på problemet sku være der:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nøglen har ikke noget med tændingskontakten at gøre, som sådan. Det er en kontakt som kan skiftes for sig.
Men du må igang med en prøvelampe og konstatere om der er strøm de rigtige steder og følg så lige Rassers råd.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så kanalt tager fejl?...og at min tænding er som en løs kontakt og nøglen nærmest skal lirkes i position er indbildning?.?...ja det er sgu lidt svært at finde hoved og hale i nogen gange?....

Tager selvfølgelig råd til mig og har fejlsøgt med lampen lidt idag,men indtil videre ser det fint ud og platinerne står fint nok syns jeg,men igen jeg er newb

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Både tændingsstrøm og startstrøm er jo afhængig af at din tændingslås - incl. tændingskontakt, dvs. den der slutter strømmen - virker korrekt, så prøv da at starte med at 'kortslutte' tændingsstrømmen ved tændingslåsen og se om problemet forsvinder...

Hvis det gør, så har du fundet fejlen.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ved ikke om Kanalt tager fejl. Jeg forstå ikke hvad det er han beskriver at man skulle kunne måle.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mr-m det er lig nøjagtig det som jeg prøvede at forklare...det virker ik som om den vil slutte kredsløbet....jeg er en skovl til at forklare,men ja det er åbentlyst det der skal prøves me at kortslutte...

Men er det bare med en ledning,Eller en form for lus...har aldrig horwired en bil før haha..;-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) bugservice Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvis din vw er fra start 70 erne er der ofte fejl i bundstykket ( tændningskontakten ) fejl er at hvis du drejer for starte slår den tændningen fra imens du holder den hvor starteren løber rundt ,hvis du lirker lidt med nøglen starten den måske !!! nyt bundstykke og den er ok igen

Dennis

ps sikkert sådan en du skal ha
http://www.bugservice.dk/epoint/webshop/item_show.php?productNO=905200007

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er fandme lig ramt plet Dennis,det er sådan den gør,den lede bobbel:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) kanalt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja og det dennis forklare måles simpelt ved at sætte tænding på og se om der er strøm på tændspolen som det første lys i lampen ?, så drejer en på nøglen og ser om lyset bliver, eller forsvinder det så skift bundstykket
michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kanalt. Du glemmer at forklare at man skal dreje nøglen om til "start". Men det er nok mig.
Min kone bliver også når jeg gør som hun i stedet for selv at regne ud hvad hun mener.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Haha frank også din...?....tror det er en kvindeting;-)...

Anyways problem fundet og løst...en ny tændingsfætter og tulle starter hver gang nu...tak folkens:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com

Reply

You must log in to post.