Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Søger: 0,82 4. gear.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu besluttede jeg mig alligevel for at splitte gearkaasen ad igen i år, selvom det ikke var planen.

Denne gang vil jeg prøve at finde en 0,82 4.gear også gå tilbage til 4,125 eller 4,175 RP(Det er jeg ikke helt sikkert på endnu.

Så jeg søger en der har et 4. gear med 0,82 i udveksling. Jeg har selv et 0,89 hvis der var nogen der måske ville bytte??

Mvh Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er et tilsalg på ebay til 199 euro.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du skal vide om det skal være med én not eller mangenot.
Men lad være, der bliver for stor spring mellem 3. og 4.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er også andre forskelle en dem Frank nævner. Anlægsfladen på 3. og 4. mod koblindstandhjulen (clutchgear) er også forskellige på nogle 3. og 4. gear. Derfor skal 3. og 4. passe til det pågældende clutchgear. Det bøvlede jeg en del med at få til at gå op i en højere enhed da jeg sidst rodede med mit eget gearkasseprojekt. Et .82 gear fra en busgearkasse kan ikke bare lige flyttes over i en type 1 gearkasse uden at man skal være lidt kreativ.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Møg... Hmm Tænke tænke... ville jo gerne kunne cruise med lidt fart på motorvejn, men samtidig have de 3 første gear til race.. Syns bare 3.875 RP gør den Liiiige høj nok til rigtig at Race.. :-)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvorfor ikke lave en med 3.44 istedet for. Så følger alle gearene med, men den bliver også tungere at trække den gearkasse.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan jo "leje" med gearene på CSP hjemmeside under teknik. Bare et forslag.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis den skal være mere rap i de første gear skal man da hvertfald IKKE montere et 3,44 R/P. (Som iøvrigt er ret svære at få fingre i.)

Smag og behag er jo forskellig. Synes du den "dør" i første med 3,88 R/P ??

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej den Dør skam overhovedet ikke :-) Men når den rammer 3. skal den lige have omkring 500 RPM til liiige at komme op hvor den rigtig arbejder.. Det var det jeg ville eliminere.. måske jeg skulle finde et sæt 4.125 RP... også beholde mit 0.89 4. gear...

Er det nemmere at få fingere i ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeps meget nemmere.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jamen hov!
Det hjælper jo ikke synderligt på hullet mellem 2. og 3. Omdrejningsfaldet vil jo være det samme. forskellen er bare at bilen kører lidt langsommere, og motoren så har en smule nemmere ved at komme sig. Men "syndromet" vil jo stadig være der.

Når det er det der er problemet, skulle du ta´og beholde gearkassen som den er, og så købe et 3. gear som passer bedre ind i forhold til 2. gear. og så beholde 4. gear som 0,93 eller måske 0,89 som et overdrive.
Hvis du bruger et 1,32 3. og du skifter ved 7K, hæver du omdr fra ca. 4300 til ca. 4500.
Hvis du bruger et 1,40 3. hæver du omdr. til 4700 omdr.

MEN inden du lige farer ud og splitter gearkassen ad, må vi lige tjekke om vi kan få en 1,40 3. Det er nemlig ikke alle udvekslinger der kan få´s mere. 1,32éren er ikke noget problem.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

OKay... Troede ikke man kunne få andre gearinger i de 3 første uden det blev en het anden gearkasse...

Gearkassen er splittet ad, jeg skulle jo under alle omstændigheder have jagtvogns diffet i, og skifte syncromeshen i 3.

Hvad koster sådan et 1,32 3. gear?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hummel jeg har sekvens kørt med 3,88 /0.82 i bus. kan kun sige at man køre mere i 3 ind i 4 ved mindre man køre på motor vej kun

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hummel, jeg må lige spørge mig for, da priserne svinger meget. Men i omegnen af 2000 kr.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kørte 2.89 - 1.93 - 1.12 - 0.81 og 4,375 med min 2,6L

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okay Frank... Var det ERCO gear siden de alle var så høje??

Min kommer nok til at køre std. de 3 førte gear også 0.89 4 gear med 4.125 RP. Lad os se hvad den siger til det... :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

1/2 var noget CB solgte og 3/4 var Ahnendorp

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.