Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forskel på styrke i de forskellige gearkasser?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu blev det lige til et "Lille" gearkasse projekt igen i år.

Jeg har endelig fået fat i et jagtvogns diff så det skal jeg have i. Er der nogen steder man kan få nye plader til det hvis det bliver nødvendigt??

Under sidste sæson begyndte den at skrate lidt når jeg skiftede til 3. gear lidt for hurtigt, og jeg syns egentlig syncromeshen ser ok ud, kan det være andet der har indflydelse på det?

Kan man få nye syncromesher, og "rutebiler" eller hvad de kaldes ???

Og nu til det egentlige spørgsmål...

Da jeg jo åbentlyst for mere bid i vejen nu ved hurtige starter udsætter jeg jo gearkassen for en del mere pres. Derfor vil jeg sikrer mig jeg for de stærkeste 1. og 2. gear i der findes derude :)

Jeg har et første gear med tænder 9/34 og 2. gear 17/35 og de kommer enten fra en AM eller AO gearkasse, findes der noget der er bedre en dem??

På forhånd tak.

Mvh Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er det stærkeste 1/2 gear i std. Du kan få Weddle eller ERCO race 1/2. De holder til næsten alt.
Du kan få de omtalte dele som reservedele fra bla. Weddle og Long. Hvis du vil kunne skifte "racer hurtigt" er du nødt til at modificere dine gribere. Grunden til at den skratter er ligeså meget fordi den ikke kan nå at "finde" indgreb, som at dine syncromeshér er slidte.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her er måske noget du kan bruge.mvh poul

http://www.ebay.de/itm/Ausenlamelle-Sperrdifferential-VW-Kubel-181-Original-VW-/200683588996?pt=DE_Autoteile&hash=item2eb9ac8d84

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tusind tak for hjælpen :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du har en stor (215 eller 228mm) kobling i, har synkromechen mere at lave.
Kør nu ordentligt. Hvis du har kræfter nok behøver du ikke køre sådan for at køre fra det man møder på gaden. Så holder tingene længe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Angående 3 gear'et så formulerede jeg det vidst forkert... Jeg skifter moderat som i en værd anden bil og i de andre gear. Der er intet problem i 1. og 2. men nå jeg så skifter til 3. skal jeg lige være lidt mere tålmodig. Den burde være ens i alle gear, og den gjorde det da heller ikke før jeg splittede gearkassen af første gang, så må jeg bare have sat en mere slidt syncromesh i en der var før...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan jo se hvor dybt messingringen kommer ned at ligge på medbringeren/tandhjulet. Der skal jo være en vis spalte.
Du kan også have brugt en forkert ring, eller placeret de to fjedre forkert. Det kræver lidt følelse at mærke om synkromechanordningen virker.
Hvis man står og drejer på hjulene og vil skifte gear. Det kan man ikke uden at man lige lader fjedrene dreje synkromechen på plads, faktisk ved at slippe lidt og så falder den i gear.
Jeg kørte engang med en gearkasse hvor rutebilerne var forkerte. Så kunne de ikke nå ind og klemmer med "forlygterne" på messingringen. Kan du have blandet noget ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.