Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  udstødning uden hul til forvarme?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jesper Jespersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey jeg har en fin udstød. liggende, men den har ikke "huller" til karb. forvarme, Har nogen erfaringer med at køre med det setup (alm. T1 motor med single 34mm carb og kun sommebil) jeg skal alternativt ud og købe ny udstødning eller header
Mvh
Jesper

-------------------------------------------
Det har kostet mig dyrt at købe billigt...
30780574 jberg.Jespersen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Glem alt om at køre uden forvarme på std. karb. Undtagen hvis du får en varm sommerdag UDEN luftfugtighed. ELLER en dag i 20 graders frost UDEN luftfugtighed.
Og glem en "header" eller en billig "original" lydpotte.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper Jespersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men hvad er løsningen så? Kan man få en header/merged/andet med forvarmehuller?
Eller er jeg nødt til at købe en helt ny udstødning?

-------------------------------------------
Det har kostet mig dyrt at købe billigt...
30780574 jberg.Jespersen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan godt købe en header med forvarme. De virker bare ikke, af samme grund som forvarmningen ikke virker på de billige lydpotter. Rørene er ikke udformet korrekt så der bliver trukket varm luft med op igennem/under manifolden.
De virker på den originale og på de lidt dyrere tyske potter fra eftermarkedet.
Du skal vel heller ikke køre med merget på en std. karburator ? Eller det det nu også blevet sådan et pralebegreb at køre med "merget" ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jimmy Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det pga fugt at man skal have forvarmer på singel karb?
Jeg har ellers altid troet at man skulle prøve at holde benzinen så kold som muligt hvis man vil tune

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er fordi fugten i luften fryser til is når luften suges gennem karburatoren. Det er ikke benzinen der fryser til is.
Problemet bliver større desto længere karburatoren er anbragt væk fra det varme topstykke.
Du har ret mht. effekten. Men det er også irriterende at motoren går i stå.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jimmy Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for info altid dejligt at blive klogere

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Frank har sådan set helt ret. MEN, man kan altså godt få lidt forvarme effekt ud af en alm header. Man borer et 8 mm hul i højre side og et 10 mm hul i venstre side. Motorens tændingsrækkefølge vil så tvinge udstødnings gas fra højre mod venstre. Det bliver aldrig så effektivt som i en gokvalitets standard potte eller min std plus potte, men hvis man samtidigt sørger for, at forvarmningen til luftfilteret fungerer som det skal, så er der ingen, eller meget lidt problemer med det.
På "problem motorer" med stål luftfiltre har jeg ofte gjort det, at jeg har svejst en ekstra vægt på vippespjældet, en 8 mm bolt og en 8 mm møtrik. bolten er så kortet af så den kun lige går igennem møtrikken. Det sørger for at motoren suger varm luft længere tid inden klappen bliver suget tilbage så det blir kold luft.
Hvis ellers tænding og blanding ellers er iorden, vil disse ting på det nærmste elliminere off idle tøven, og tendenser til at gå istå på halv varm motor.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jesper Jespersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mange tak for super info. Mvh Jesper

-------------------------------------------
Det har kostet mig dyrt at købe billigt...
30780574 jberg.Jespersen@gmail.com

Reply

You must log in to post.