Hej.
Frank har sådan set helt ret. MEN, man kan altså godt få lidt forvarme effekt ud af en alm header. Man borer et 8 mm hul i højre side og et 10 mm hul i venstre side. Motorens tændingsrækkefølge vil så tvinge udstødnings gas fra højre mod venstre. Det bliver aldrig så effektivt som i en gokvalitets standard potte eller min std plus potte, men hvis man samtidigt sørger for, at forvarmningen til luftfilteret fungerer som det skal, så er der ingen, eller meget lidt problemer med det.
På "problem motorer" med stål luftfiltre har jeg ofte gjort det, at jeg har svejst en ekstra vægt på vippespjældet, en 8 mm bolt og en 8 mm møtrik. bolten er så kortet af så den kun lige går igennem møtrikken. Det sørger for at motoren suger varm luft længere tid inden klappen bliver suget tilbage så det blir kold luft.
Hvis ellers tænding og blanding ellers er iorden, vil disse ting på det nærmste elliminere off idle tøven, og tendenser til at gå istå på halv varm motor.
T