Som overskriften: hvordan reparerer jeg tagrenden på en type 1 rigtigt? Den er slet ikke rustet væk, men den bobler meget under lakken.
61142431
Som overskriften: hvordan reparerer jeg tagrenden på en type 1 rigtigt? Den er slet ikke rustet væk, men den bobler meget under lakken.
Hej Henrik, ude i biltema kan man købe et lille sandblæsesæt til små penge, det kraver en kompresser selvfølgelig, og så lidt spartel, lidt knofedt, og primer, så er du godt på vej, jeg har gjort det et par gange, og det blev rigtig godt.
Mvh. Sonni
Sandblæsningen er jeg med på, men jeg har hørt nogen sige at man skal bruge karoserikit eller en sealer, og det synes jeg umiddelbart kun lyder som en midlertidig rep.??
sandblæs og læg tin i så holder det
Tin blev jeg rådet fra til fordel for en primer (eller tilsvarende til at bremse evt. gravrust).... derfor er jeg efterhånden lidt forvirret....
På de par biler jeg har lavet "fra bunden". Har jeg slebet hårdt i bund med en skærekive på højkant. Kørt en finger med glasfiberspartel og så ellers spartlet og malet (hellak) Det holder i 30 år.
Bilens medfødte problem er jo at tagrenden ikke er malet mellem pladelagene og den ombukkede kant er ikke ordentligt malet lige på spidsen af kanten. Det er svært at gøre med en malersprøjte. Når man fylder glasfiber i blive kanten forseglet og tagrenden bliver ikke så dyb mere så maleren nemmere kan male den.
hvis det bliver sandblæst ordenligt skulle man jo gerne komme til bunds i gravrusten
You must log in to post.