Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er højden på jeres sænket spiltbus?

Tags:
No tags yet.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Er lidt i tvivl om højden er brugbar på vores spiltbus.
Den står med flippede spindler, justerbar forbrug som står i nederste hak, altså i højeste position.
Dækprofilen i fronten er på billedet.

Sænkningen bag på går den an sådan som fjederpladerne står?
Den står med gearkasse men uden motor.
mvh jesper

h1.jpg
h2.jpg
h3.jpg
h4.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Da jeg havde min målte den 156 cm til tagrenden hvis det kan hjælpe?

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Prøv lige at måle højden til tagrenden.. Hvad dæk kører du med foran Jesper?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey Jesper

Vægten bagtil er jo meget afgørende , bare vent til du smider motor/gear..og ikke mindst alle dine møbler i den...det sænker meget :-)
Sådan som dine fjederplader er monteret er den meget lav...tror også for meget
Jeg har mine siddende 15mm målt mellem underkant fjederplade og kant på torsionsskålen - dog er den lille tap bagerst på skålen slebet væk.
Jeg kører dog også "højt" nu med ca. 15 cm frigang under nederste punkt bagtil
Har kørt lavere inden vi fik træk på, det kan høres engang imellem når den går på :-) men det ved du jo fra vores ture sammen....
Men du kan jo tage alle målene på min på Lørdag...Vi ses - Hils resten af flokken

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Glemte lige at se dit billede 165/55.. Morten kører vist med 165/45 på hans bus - og den er 5cm lavere (ved tagrende) end min som kører på 165/65 ballondæk.. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

syntes den ser høj ud Jesper - har ikke brugbare mål på min - fordi der mangler motor og interiør.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu må du styre dig Ib, den ser da ikke høj ud!
Bussen er jo uden udstyr, døre, motor osv. - og forbroen er skruet helt op som det er nu.
Tror det kommer til at passe fint - men få bagenden lidt op som vi snakkede om, så bliver det sikkert godt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den ryger vel også lidt ned når man sætter sig ind.. små 200kg ind over forbroen har vel også lidt at sige eller? hvor høj er den til tagrenden som den er nu?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

156 cm til toppen af tagrenden foran og 163 cm til tagrenden bagpå.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville ikke bruge et sekund mere på at justere højden indtil bilen var monteret (næsten) færdig. Hvis du finder den rigtige højde nu, så ender du alligevel med at justere den på et senere tidspunkt.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

156cm er vel lavt nok til de fleste... :) af ren nysgerrighed: hvad har du af støddæmpere på foran? Overvejer selv nogle KYB gas dæmpere..de er bare lidt pebret. Hvad kører I andre med?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg plejer at køre med spax som kan justeres og de er også pebret

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Var lige forbi Morten igår og havde lige målt min egen bus som hverken har dropspindler eller just.bar forbro... min målte med 165/65 fordæk 160cm - Mortens har dropspindler, just.bar forbro i højeste trin og 165/45 dæk.. måler 155cm. Jeg satser på at dropspindler, 4"smallet og mindre dæk foran hjælper lidt på min bus højde. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min er høj - det siger Ib

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.