Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forskel på indstilling af AP og CU motor/karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars B Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,

jeg har en 2,0 CU motor men en reparationshåndbog for en 1,8 AP. Nogen der ved om der er forskel på indstilling af karburator på de to? Begge har 34-pdsit karb. Og hvis så, nogen ligger inde med en rep.håndbog for en CU?

Mvh Lars

-------------------------------------------
Desværre ikke længere '78 221 2,0
T:25890585
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Umiddelbart vil jeg mene der ikke er forskel, hvis der samme karburatortype. Der nogen af dem (Solex36/40) som har justerskruer i toppen af venstre karburator, og det er så den, som der styrer tomgang/blanding på dem begge.

Ellers prøv at google det, der er meget at finde på samba.com, ex.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er som hovedregel ikke forskel på at indstille to type3 eller type4 karburatorer.
MEN! Den type der har et ekstra fælles tomgangssystem har også et normalt system i hver karburator.
På biler, også andre mærker, med den type system, skulle man normalt lukke det fælles eller ekstra system. Ved at skrue skruerne i bund.
Så skulle man indstille motoren til f.eks. 600 omdr. i tomgang og 1,5%co. Derefter skulle man åbne det ekstra system og indstille til f.eks. 800 omdr. og 2,5% co.
Det gælder også på en VW. Og det har jeg set i rep.håndbøger til transporteren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/t3dualcarbtuning/index.php

Faldt lige over denne, måske til FAQ ??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og den kan jo faktisk bruges på alle biler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://www.ratwell.com/technical/DualCarbs.html

Her lidt mere omkring de karbs.

Frank, du ved så meget :O).

Er det korrekt forstået at grundindstilling på blandeskruerne på 32/34 med selvstændig tomgang på hver er 1½ omgang ud?

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mange spørgsmål handler om "grundindstilling" Og herregud. Den skal jo kun bruges til at starte motoren på og varme den op så man kan justere den. Det er ikke vigtigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars B Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for svar. Jeg er blevet meget klogere men har desværre ikke haft tid til skrue endnu. @Karsten: har du trukket dit tilbud om bytning tilbage?

-------------------------------------------
Desværre ikke længere '78 221 2,0
T:25890585
(permalink) Lars B Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,
Jeg kan tilføje at i hvertfald dyse mæssigt er der noget forskel. AP har som standard 132,5 hoveddyse og 175 luftdyse hvor CU har 135 og 140 hhv hoved og luftdyse. Det viste sig at jeg, af gud ved hvilken årsag, havde set forkert og læst CJ som CU. Og CJ i standard opsætningen har 132,5 og 160 hhv hoved og luftdyse. Med bare en lille utæthed omkring aksler el lign. bliver den for mager i mellemgas området. Så nu har jeg boret op til 150, som er for meget, men det har gjort at den kører fint ved 50-80 hvor der før var problemer. Nu er det bare at bevæge mig nedad, når jeg får fat i nogle mindre dyser, for at finde den rigtige str.

-------------------------------------------
Desværre ikke længere '78 221 2,0
T:25890585

Reply

You must log in to post.