Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Aftagelig bagende til syn??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad tror i en synsmand ville sige til at der laves en aftagelig bagende på min 1303'er??

Ved godt det er lidt svært spørgsmål, men kunne godt tænke mig lidt debat angående det emne :-)

Jeg er SÅ træt at at adskille motoren helt vær gang den skal ud så derfor har jeg søgt lidt på nettet og fundet dette her http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=239763&page=4 . Det lader il at være sådan de gør i Finland. Jeg synes Ideen er mega smart og ser ok nem ud at lave, og der er jo intet bærende i bagenden. Er der andre herinde der har noget magen ved der kører på gaden?

Hvad syns i, tror i Synsmanden ville halshukke mig hvis jeg kommer med sådan en "lille" ændring :-)

Mvh Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan jo også nøjes med at lave bagpanelet aftageligt, det er ikke helt så drastisk som at skære hele røven af bilen.
Med aftageligt bagpanel skal du kun afmontere manifoldene og så kan motoren hives direkte bagud.
Har lavet det på min egen type 1

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Palle Kejser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Holdkæft det var smart,men hvordan samler du det ????

-------------------------------------------
1302 Kejser 22772161 famkejser@sol,dk østjylland
(permalink) sigaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kører også med løsningen herover.. bagpanelet strammes sammen men skærmene, og på min sidder den rigelig godt fast..

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sigaard: Har du været til syn med det??

Warp: Det var lige præcis manifoldene jeg ville undgå at tage af :) Men ja ellers var bagpanelet ikke så drastisk og lave aftageligt...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har også kørt med det. Mit sad fast sammen med de bolte som holder bagskærmene. De sagde ikke noget til syn, og det sad helt fast...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har også været til syn uden problemer.
Det er de færreste synsmænd der lægger mærke til det tror jeg. Hvis det er lavet pænt er det svært at se.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er ikke bøvlet værd. Og herregud, hvor tit tager man motoren ud ?
Jeg brugte det da jeg kørte med 6 cyl. Men ellers syntes jeg det er svært at få det til at sidde ordentligt.

911.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis ikke man går og roder meget med motorbygning vil jeg give dig ret Frank, så er det ikke bøvlet værd. Men roder man meget med motor/gearkasse og ikke har en lift er det guld værd. Da jeg byggede type 4 motor sidste år og havde motoren ude og inde 10 gange for at tilpasse alverdens ting var jegnu meget glad for det aftagelige bagpanel.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hummel har den ude ca. en gang om måneden. Ellers keder han sig. :-)

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har også løsningen med aftagelig pagpanel og det er jeg glad for , min blev synet med det ,men hvad skulle problemet også være med det, det er jo ikke en bærende del ?. synes det er lækkert at kunne tage panelet af hvis man engang skal til udstødning eller oliepumpe mm. så dumt ikke at lave det hvis man alligevel er igang det er også meget nemmere at tage motor ud og ind hvis man ikke har værksted med lift ,men problemet med dobbeltkarburator løser det ikke og det er træls at skulle adskille og justere det hele efterfølgende synes den finske løsning er god ,men måske man kunne lave det på en måde så det er mindre synligt. jeg ville nok lave det med noget laserskåret plade og så laske det sammen

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hehe Torben har næsten ret :) den er ihvertfald ude tit ...

Holm hvad mener du med at laske det sammen ? Syns også den måde jeg linker til at for synlig, men ville jo være lige meget hvis synsmanden ville være ligeglad.

Bagpanelet er ikke nok, så kan jeg lige så godt lade vær..

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hummel: Jeg ville nok udforme 2 stykker fladstål der går hele vejen ned ved udskæringen som man så svejser til hver sin del/side af karosssen med 20 mm overlap og så lave huller og gevind så man kan skrue det hele sammen. så bliver begge dele afstivet og rimelig tæt for vand og støv .dvs. at du feks. har gevind fladjernet stykket påsvejst indvendigt i motorrum og hul fladjernet ude i inderskærm Er det til at forstå ????

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja holm det lyder ikke helt tosset..

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har selv siddet og tænt som en gal over begge løsningen hele aftenen...den med at pille hele måsen afbilen tiltaler mig bedst,men udformningen virker en smule usikker mht de 2bars der...tror holms løsning nok ville være mere sikker:-)

Tænkte på om en version med at lave snittet som dit link hummel,men så hængsle måsen..(på en pæn måde) så man ku vippe det hele op ligom selve motorklappen?....bare en ide:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Protex catchbolt kunne med stor fordel bruges til at samle en aftagelig bagende. Udover at fungere som snaplås, skyder den samtidig en pal ind i hage delen, så det hele fikseres slørfrit i alle retninger:

http://www.protex.com/product/index/category/Product+Range/subcategory/Catchbolts+Prolatches
http://www.protex.com/product/show/name/8902-1069 Denne model er samtidig vibrationssikret, så der ikke er behov for sikring med split eller wire.

Rigtig mange Le Mans LMP biler har front og bagende fikseret med disse Protex låse, så det kan vel godt siges at være grundigt afprøvet til fomålet ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skyde smart:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nuller: Ja det kunne være rigtig blæret at vippe hele bagenden op :-)

HNC, de ser da ganske smart ud, men så skal laves et stop på firkant rørene eller masses det hele jo bare sammen...

Holm's Ide er nok den mest holdbare og mindst synlige, men den med rørene er bare super nem :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej, den klarer det hele i et snuptag :-) http://www.protex.com/product/index/category/Product+Range/subcategory/Catchbolts+Prolatches Nå, linket åbner ikke infoboksen, men tryk på CatchBolt i "For more information..."

Du behøver ikke at lave firkantrør. Enten anvender du 4 stk. (to i hver side), eller én i hver side og evt. en mindre styretap forneden. Ville nok vælge sidstnævnte, så man har lidt at styre efter inden man låser bagenden fast.

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja eneste hovedpine jeg umidelbart har omkring min ide er en måde hvorpå hele bagenden ville bli holdt oppe på.....ka ik lig greje om en form for lifter ku sidde der....jeg ville sørge for motorklappen ville være fastmonteret,og lade beslagene til den klap være det som agerede som hængsler.....jeg vil ihvertfald prøve og se om min ide kan virke i praksis....tulle kan saggens holde til man eksmerimentere på hende:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

måske du kunne montere en elektrisk garageport åbner. Smart at kunne åbne bagenden med fjernbetjeningen, :-p

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har lavet det på samme måde som Warp, det duer. Bagpanelet sider fint fast, er spændt via skærmboltene.

Jeg kan sætte min op med manifolde på, tror sgu også det kunne lade sig gøre med karbs., har dog ikke haft prøvet. Men Porscheblæser giver nok også noget mere plads at lirke rundt med i motorrummet når bagpanelet er skruet af.

Er dine manifolde da specielt bøvlet at pille af ?, tager du dem ikke "nedefra", altså ved at vippe ventildækslet af, og komme til den vej. Det er da igen ben i Gunnar...

Jeg ved Rene Bom har lavet aftagelig bagende, det virker og er hurtigt, så det i Norge, da de skulle rode med hans kobling, men hans bil er heller ikke på plader mere og kun til seriøs race.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Haha niels..:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Udover aftageligt bagpanel kan man også lave aftagelige "hylder" i motorrummet. Jeg ved At Rasser lavede det på hans gamle type 1
...så burde det da være super nemt at komme til manifoldene.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har haft en svenskerboble, også med aftageligt bagpanel. Eller.. der var kun det yderste panel. Det var tilgengæld svejst fast på bagklappen, så når man åbnede ind til motoren, så var der helt åbent. Der manglede så noget køleblik, men det kunne da sikkert laves.
Hvad synsmanden synes om den løsning, ved jeg ikke, men en baja kan jo synes og der er der jo slet ingen bagpanel

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572

Reply »

You must log in to post.