Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fra original til smallet forbro..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sjdahl Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har købt en lækker smallet forbro af Farmer, og er gået igang med at skille den gamle ad, men er der noget jeg skal tænke over inden jeg kommer for godt igang?? De stænger som går igennem forbroen, er kommer jo til at stikke ud, hvad gør man ved det??

Brian

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Saver noget af?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Sjdahl Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det løsningen? hvad med Krængningsstabilisatoren, hvad gør man der? den er vel nødvendig?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den smider man ud - eller gemmer til bilen skal laves tilbage til org en gang..

og du skal bore nye huller i fjedrene til pinot skruerne. - enten med et special hærdet bor - eller en fræser til en luftsliber.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er flere muligheder.
Du kan købe fjedre der passer i længden. Ligeså med stabilisator.
Du kan osse få fjedre der er lidt kraftigere end std. (Især en fordel, hvis man bruger dropspindler)
Og du kan korte af de originale. Man kan altså stagtens bore undersænkningen med et alm Titan bor til RF.
Man kan osse godt "smalle" sin originale stabilisator. - Skær den midt over, og kort så 1 tomme af hver del, og gør den spids i samlingspunktet >< Lav så en Bøsning på ca. 80 mm. som passer uden over stabilisatoren med en løs H7. Varm stabien op til 80 - 100 gr. Svejs stabien sammen og lad den køle af. Slib svejsningen ned, så bøsningen kan komme hen over. Placer den "midt" på. Varm stabien op igen og svejs bøsningen til stabien i begge ender og lad køle af. Så har du en stabilisator der passer på din nye forbro.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ka det betale sig Farmer - kan man mærke forskellen på om den er der eller ikke på en smallet bil der er skamsænket - ved godt man måske kan på en alm forbro der er moderat sænket - men kan man på en skamsænket og smallet ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej på en skamsænket bil er det ligegyldig. Men på en bil der kan køre kan man bestemt mærke når stabilisatoren mangler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kunne mærke tydeligt forskel på min 55 og 62'er. De var identisk i dæk str. bremser, sænkning osv., de havde begge 2" smallet forbro med dropspindler, smalt bagtøj osv. osv.
Den ene havde så en kraftigere eftermarkeds krængningsstabilisator på, og den anden en std. der var kortet op på samme måde som Torben beskriver.
STOR forskel i hvordan bilerne opførte sig, den med kraftig stabi. var meget dejligere at køre, krængede slet ikke så meget i sving - og virkede mere frisk/præcis i styringen ved lidt frisk snoet landevejskørsel. Jeg var egentlig fint tilfreds med køreegenskaberne i den med den lille stabi..... Indtil jeg prøvede den anden.

Kan kun anbefales!

Folk der siger den ikke er nødvendig..... Tjaeee ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Sjdahl Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kan man købe sådan en krængningsstabilisator, eller skal jeg hen og korte den af?? og mht. "bladstængerne" der ligger indeni rørene, kan de købes i den rigtige længde, eller skal jeg hen og skære??? det er vel nemt nok at skære dem, men hvis jeg engang skal bruge den originale forbro, er de vel gode at have ved hånden, i den rigtige længde.. Jeg skulle nok have læst lidt mere om det, inden jeg købte forbroen, så jeg ku bestille alle nødvendige dele med det samme.. men så går der tid med det, må først komme ud, når vejsalten er væk =)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvorfor har du ikke bare købt de korte fjedre da du købte forbroen ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sjdahl Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hehe, det er et godt spørgsmål.. min egen fejl, at jeg ikke har oplyst sælger om at jeg mangler alt til forbroen...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad så med sporestængerne ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sjdahl Member
Skrev for 12 years siden | | | |

dem skal jeg vel også have kortet op..?


Reply

You must log in to post.