Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  forsikring (veteran )

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja, men du har vel ikke haft skader der involverer politi og en bilinspektør?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

HNC : Jo politiet har da været indblandet...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja, men de har så heldigvis haft andet og vigtigere ting at tage sig til :-)

Som skrevet kan du nok ikke finde to personer på motorkontoret, der kan give dig samme forklaring... jeg er sgu også mere bekymret for den manglende forsikringsdækning.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja... De har måske haft mere travlt med at spørge ind til om en baja er lovlig... hehe...

Ja det er jo det, men ved det forsikringsselvskab jeg har nu, siger det samme som det gamle og det er at det ik har noget betydning for min forsikring/dækning... :-)

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jo jo, men det er så ikke en veteranforsikring du har, så dækker den selvfølgelig. Er de 2300,- med kasko og hvilket selskab?

Blev engang stoppet af politiet en sen nattetime, og spurgt om jeg havde kørekort til sådan en (jagtvogn)... hvortil jeg måtte svare, at mig bekendt skulle man da ikke have et særligt kørekort for at køre i en gammel VW. Det måtte de jo indrømme var rigtig nok, men begyndte så at køre på mine "klisterplader", for jeg var vel nok klar over at man ikke måtte køre fornøjelsesture på prøve plader - "Fornøjelse" udbrød jeg, "så har du vist aldrig prøvet at køre sådan en..." De gav op, og ønskede mig en fortsat god nat :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

HNC >> Hehe... Ja jeg er godt nok også blevet stoppet forskellige steder og i vejle blev jeg engang stoppet hele 4 gange inden for en time... de hade alle hørt om ham der kørte rundt i en bobbel der var skåret i stykker... hehe...

Og nej det er en standart og desvære uden kasko, men med autohjælp og det er vejle brand vi er forsikret i...

Er også blevet stoppet i kbh hvor det først den flinke politimand spurgte mig om, var om jeg hade stjålet den??? og hvorfor jeg kørte så vildt at han måtte bruge 4 km på at fange mig... :-) men han hade glemt at lave en måling, så han kunne kun give mig en advarsel... hehe...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) opgt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

.

(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hmmm... Hvordan kan en standart forsikring være ulovlig???

Håber du mener at man har veteran og så kører mere og andre steder end forsikringen dækker...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) TK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sætter lige et link ind vedr. Veteranforsikring (Thisted Forsikring)
Det skulle klart fortælle om betingelserne.
http://www.veteranforsikringdanmark.dk/fileadmin/betingelser/privat/auto/TF_-_Veterankoeretoej.pdf

Mvh.
TK

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Normann Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
"I forhold til mig og forsikringen"
Jeg har GF veteran forsikring på min ovaler der må man godt kører i den på fx på arbejde de blander sig ikke i hvad man bruger bilen til. men man må dog max kører 6000 km om året i mit til fælde er det mere end jeg kører i ovaleren om året

Mvh Jesper

-------------------------------------------
56 TYPE1
68 TYPE2 T2A
(permalink) jimmy Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan så oplyse at hvis du vil tegne en veteran forsikring ved gf så skal personen der tegener den være fyldt 30 ellers går den ikke ved dem ved ikke om det også er sådan ved andre forsikrings selskaber

(permalink) Tylleren1985 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har min bil veteranforsikret ved ETU. Den er sænket og overklisteret i gulf mærker. Jeg skulle sende billeder i af den for den kunne godkendes og det gik fint. Så stramme tror jeg altså heller ikke de er med det veteran forsikring. Jeg spurgte også hvad lejlighedsvis kørsel dækkede over. Der sagde mælgeren at jeg sådan set måtte bruge den som jeg havde lyst til bare at jeg ikke kørte på arbejde i den hver dag. Hvis der f.eks er godt vejr en da må jeg gerne tage den på arbejde eller ned og handle. Bare det ikke er hverdag og max 5000km om året...

-------------------------------------------
29261985
(permalink) opgt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

.

(permalink) Larsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ganske kort: Hvis man får en skade på veteran forsikring, chekker de at man har holdt sig inden for de af det selskabs givne max km tal, andet kan de ligesom ikke gøre,da "lejelighedsvis",er noget der kan defineres forskelligt, om man så kører det den første uge eller over hele året kan de rent jurisisk ikke gøre noget ved,(efter kloge hoveders udsagn), selvom de siger noget andet, og det nok ikke er tanken.

-------------------------------------------
Det handler om at lege
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg giver 1200 kr. dog uden kasko, hos TopDanmark. Bilen må dog kun bruges i sommersæsonen, ligesom MC og max 3000 km. Men har ikke km tæller i spedometret... er der i det hele taget en lov omkring kilometer tæller på gamle biler...

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når de nu skriver,
Køretøjet må kun benyttes til hobbykørsel. Almindelig brugskørsel, som har det primære formål, at opfylde et almindeligt transportbehov f.eks. kørsel til og fra arbejde, shopping og lignende er ikke dækket.
Kan det vel blive svært at komme uden om hvis uheldet er sket tirsdag morgen på ring 3 med bilen fyldt med indkøb ?

Jeg give 1800 med fuld kasko for en type 1 1956 som normal bil, og hvis den var forsikret som veteran ville den koste 700 så jeg vil gerne give de sidste penge for ikke have bøvl hvis de går galt, samt at jeg har føre dækning.

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kew : Vil give dig ret i at det er bedst at kører og så være helt dækket, end at tage chancer... :-)

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Larsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kan være du tog den på arbejde den dag fordi du skulle på værksted på vejen hjem,have de rigtige reservedele eller hvad ved jeg og man er jo også ansvarlig for at bremser m.m duer og ikke ruster fast osv osv så rent juridisk kan de kun ramme dig hvis du bruger den til firma kørsel, overskrider km. forbruget osv

-------------------------------------------
Det handler om at lege
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan anbefale Nordisk Veteran.
Jeg har desværre to gange haft brug for dem uforskyldt.
Begge gange har de hjulpet mig hurtigere end du kan sige sænket med fuchs.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) opgt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

.


Reply

You must log in to post.