Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bremser på `73 er

Tags:
No tags yet.

(permalink) kent Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min bremsepedal går ret langt ned i første tryk,andet tryk gør den hård og den er noget længere oppe.Der er ikke bremseforstærker på,bakkerne er justeret som de skal og der er luftet ud.Der er kun et led tilbage som er hovedcylinderen,hvad mener i?bilen er en 73èr 1303 uden skiverbremser. Pfh tak Kent

-------------------------------------------
Kent,Vw 1303 1973,22272374,Aarhus N.
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

De er ikke rigtigt justeret.. Prøv at trække håndbremsen og så pump bremsepedalen hård, vent lidt og se om den stadig er hård, hvis den er det så skal du kigge i bag, hvis ikke så skal du i forenden..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvordan justerer du dem ?
Den rigtige måde er at spænde justerskruerne hård til så hjulet er helt blokkeret og så løsne til de lige går fri. Foran vil de løbe mere fri end bagpå, fordi du bagpå jo også slæber med gearkassen. De skal typisk løsnes 4-5 tænder foran og 6-8 bagpå.
Hvis du bare justerer ved at stramme til de lige slæber kommer det ikke til at virke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kent Member
Skrev for 12 years siden | | | |

okay...et spørgsmål-der er to justerskruer på hvert hjul..hvis jeg spænder den ene først til hjulet kan dreje rundt,hvordan ved jeg så hvornår den anden kan holde hjulet fast?..jeg kan jo ik længere dreje hjulet?..er selvfølgelig klar over at der vil være et naturligt stop for hvor meget jeg kan spænde den til

-------------------------------------------
Kent,Vw 1303 1973,22272374,Aarhus N.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er 2 bremsebakker i hvert hjul. Begge skruer skal skrues helt ud så de holder hjulet. Du kan blive "snydt" lidt da man skal dreje hver vej på dem (gevindmessigt er det samme vej). Du skal være velkommen til at ringe hvis det er.

Hilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Man tager bare skruerne en af gangen - Det kan ikke være lettere.
Hvis de skal have meget, plejer jeg godt nok lige at give den ene 5-6 tænder og så tage den anden først. Hvis du forstår. Så bliver det ligeligt fordelt. Men type1 bremser med tromler er nu nemme at have med at gøre. Jeg savner sommetider lidt at rode med det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kent Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tak for svarene...:-) vender tilbage hvis det fortsat driller

-------------------------------------------
Kent,Vw 1303 1973,22272374,Aarhus N.
(permalink) kent Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så er min bremsepedal dælme blevet fin..tak for hjælpen herindefra...det hjalp at spænde bakkerne hårdt til og så et par tænder tilbage...vel og mærke efter at bakkerne var blevet renset og givet lidt kobberfedt i de bevægelige dele..;-)

-------------------------------------------
Kent,Vw 1303 1973,22272374,Aarhus N.
(permalink) Genau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Husk altid at slække håndbremsekablerne helt,inden fodbremsen just.og så til sidst stramme håndbremsen op.
Så er du sikker på der ikke går noget galt,Herved er det grundjust,og udligningsarmen mellem bakkerne sidder som den skal og bakkerne slides korrekt.

Egil.


Reply

You must log in to post.