Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Builder's Choice Engine Kits

(permalink) c_thyregod Member
Skrev for 12 years siden | | | |

da jeg går lig og overvejer at bygge en bobbel, så ville jeg lig hører om der nogle der har nogle erfaringer med Builder's Choice Engine Kits fra cb-performance- https://secure.cbperformance.com/catalog.asp?productid=1781 - eller om der nogle forbehold omkring det? er ny med de gamle damer, men min gamle far har talt om hans bobbel han havde som ung. så det kunne være sjov at bringe et far søn projekt til frem, og se hvordan den nyere genneration kan sammen med den gamle. en ting er vi enige om, og det er at den skal have godt med power.

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tror ikke der er noget galt med de kits CB sælger, men de er afsindigt dyre med fragt af en eller anden mærkelig grund.
Tror du kan gøre det bedre og billigere ved at handle stumperne andre steder som f.eks. CSP, Farmer, Aircooled.net, machine7 osv.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og så skal man tage alt hvad der kommer fra firmaer i USA , CB, Bugpack, SCAT, Bernie Bergman, osv. med en sæk salt. "Builders choice" "Race ready" "Turnkey" "Bolt on" og hvad de ellers bruger af smarte udtryk.
En af mine gamle venner, vi er begge udlært på det samme VW-værksted, købte engang et motorbyggesæt fra SCAT hvor han betalte ekstra for at delene var klar til at bolte sammen."Hvis man kunne samle en std. motor" Kunne man også skrue denne "fire breather" sammen og få 200+ HK.
Der var intet, absolut intet, der passede sammen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) c_thyregod Member
Skrev for 12 years siden | | | |

okay super tak...! har farmer enlig hjemmeside, eller sælger han kun herinde nu?

(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

de fleste motorer der kommer fra usa er MEGET lav komp ,,, har haft 2 stk bernie bergmann den seneste 2.5L som KUN gav 160hk ???? med 48ida osv og ilagt en FK10 knast ????

ville tjekke godt efter før du køber og vær sikker på at de ikke bare lave vendehøjde på 2-3mm det er de nemmelig rigtig go til istedetfor at lave det rigtig .. det er derfor mange kan lave dem billigt og ikke mindst tæsket sammen uden afb eller andet

købe evt dele løst og få alt arbejde lavet herhjemme ,,, men ring til farmer han kan helt sikker hjælpe dig så du ikke begår en fejl

mvh thomas

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Farmer.s Hjemmeside virker ikke pt. Men du kan da ringe til ham 20888030

(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er vel det samme med kit og buggy´s hjemmeside der skulle være lavet for MANGE år siden :)))))

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) c_thyregod Member
Skrev for 12 years siden | | | |

okay super respons. glemmer bare alt om at købe sådan et sæt. tror jeg alliere mig med nogle kloge hoveder og så må det koste lidt mere hvis det er. for vil gerne have noget kvalitet som holder og kører. eller finder en motor der er færdigbygget fra en velkendt motorbygger
.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det største problem med disse kits er, at de har alle noget vi IKKE vil ha´. CB´s er dog absolut i den bedre ende. Men jeg vil hellere selv vælge fra hylden.
Hvis jeg skal dømme ud fra de "Samba" motorer jeg har repareret i løbet af de sidste ca. 3 - 4 år, så er kvaliteten af disse motorer LANGT under den standard de burde have. De dele, som står nævnt på folks spec. scheets stemmer ikke overens med det der er inden i motorerne. Der er INGEN detailing what so ever. Fuldstændigt latterligt store vendehøjder, ingen afbalancering, ingen kontrol af line ups med oliepumper/huse, de billigste plejlstænger man kan finde etc. etc. Det er klap sammen og kør motorer. Og bare de holder garantiperioden ud er det fint, for så kan folk jo ikke komme og kræve pengene tilbage.

Man kan sagtens finde gode motorbyggere i USA. Men så nærmer priserne sig det vi kan bygge dem for herhjemme.

Når man bygger tunede motorer drejer det sig om at vælge med omhu. Den mindste "fejl" kan koste både effekt og holdbarhed.
Feks. var jeg idag på rullefelt med en motor, hvor jeg troede at kundens udstødning var ganske ok. Det viste sig med al tydelighed, at det var den ikke. Det kostede 5-7 hk i effekt og ca. 10 Nm moment. Men nu ved vi i det mindste, hvor problemet ligger. Så må vi jo skifte den udst. og prøve igen.

- Jojo, jeg kan bygge en motor, especially for you. ;-)
- Eller lave et godt "kit", som i selv kan arbejde videre med.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ville også holde mig til farmer han har styr på tingene... og nej jeg får ikke noget ud af rose torben.... jeg selv har et projekt igang som har stået på i snart 4mdr og er ved at være klar til opstart men det er også i den dyre ende synes jeg også selvom det har også taget overhånd men nogen gange kan man altså ikke bare nøjes med at sig A hvis man vil ha kvalitet.. min er oppe i 16.300US og det er uden arbejdskraft hvilket jeg får gratis da motorbygger også bruger den til NO HOW eller hvad man nu kalder det :)))) den er faktisk i aircooled classic i dette nr og bliver beskrevet de næste 3udgaver med indkøring og dyno osv....

Men ring til torben (farmer)

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab

Reply

You must log in to post.