hej.jeg ku godt bruge en forklaring eller billeder på hvordan i opkorter type4 bus eller 411/112 udstødning.har ikke ku finde nogle forklaing i søgefeltet.mvh poul
hej.jeg ku godt bruge en forklaring eller billeder på hvordan i opkorter type4 bus eller 411/112 udstødning.har ikke ku finde nogle forklaing i søgefeltet.mvh poul
Man skærer enderne af helt tæt ind til de to flanger og så skråt at den kan være oppe mellem bagspidserne på en type1. Altså en 10-15 cm. i hver side.
Problemet er så at det gjorde tyskerne i 70´erne på den oprindelige type4 lydpotte, hvor afgangsrøret kom ud næsten midt på potten, Som på type3. Så lavede man et afgangsrør der kom ud i det ene hul på en type1.
På 411E og 412S og på type2 fik type4 motoren afgangen ud i den ene ende. Og den saver man jo væk ved afkortningen.
Så er man nødt til at starte med at save potten af og derefter vurdere hvordan man får ledt gasserne ind i midtersektionen og ud af et afgangsrør. Potten er opdelt anderledes end de oprindelige potter fra 68-71, Så man skal lige holde ørene stive.
Jeg har engang set en der var afkortet og så havde man svejset et par afgangsrør på hvor der ikke kom noget ud af :-)
Det var utroligt at den havde kørt med potten i flere år. Der kom mere liv i den da der kom hul i potten.
Jeg søgte lige på nettet og fandt et billede. Tyskerne staver type4 uden e. Så "typ4 schalldämpfer" fandt hurtigt et billede fra GWD.
Det andet er fra Vintagespeedshop.
tak frank.
den oprindelige type4 lydpotte du omtaler er det mon sådan en der ligger på min sandblæser. der står leistritz 411E på den.
Ja det er den gamle model som tyskerne oprindeligt brugte at afkorte.
så fik jeg billederne på i indlæget "sådan"
.et spørsmål til.jeg ku godt tænke mig at vide hvad i gør her med mitterrøret .se foto op over ..det blir jo lukket a når pladen kommer på.skærer i det halve a eller ?.mvh poul
Det er lidt forskelligt hvordan de ser ud indeni.
Hvis den skal dæmpe godt skal du bare svejse pladen på enden.
Hvis du vil åbne den skal du skære noget af det tværgående rør før du svejser pladen på.
Jagtvognsrenovering ?
tak .det er til jagtvognen men hvis en dag vil sælge motor er det vil bedst at korte potten med skrå ender så den kan værer i bobbel.der er ikke meget volume i potten vis jeg blinder mellemrøret a i begge ender .jeg har skaffet et rustfrirør i samme diameter ,skåret lidt mere i potten .jeg fandt 2 fine rustfri enderør på stumpemarket i 45mm. grin bare det er svejst med 2mm rustfri 316 syrefast elektroed af halvblind stodder men det holder.tror det er bedst at åbne mitter rør p.g.a volume i potte.her er foto til andre der vil korte potte.
Sådan Poul. Godt gået. Jeg leger selv lidt med tanken på at ændre/lave en potte selv.
så skete der lidt mere.2 huller boret i den ene side i mellem plade så de er noglelunde ens .ende plader svejst på med pind.mål 722mm der hvor potten er smallest..mitterrøret er 1mm fra yderrøret .som frank skriver tidligere.(ingen larm)
You must log in to post.