Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kompresser på en vw?

Tags:
No tags yet.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er det virkelig bare lige til? har set nogle køre med de der judson kompresser, er det bare "plug an play"? hva er Fordele/ulember i forhold til feks turbo?, eller er alm tuning stadig den bedste løsning på at nemt og hurtig at få flere heste i sin vw?? hvad er det laveste ccm motor man kan montere det på?. hva gir ca af hk? kunne forstille mig sådan en judson ikke hænger på træerne, kan man "ikke bare" lave noget med en kompresser fra feks en poloG40?
jeg spør ikke om det kan synes eller godkendes for det er jeg ikke i tvivl om at det ikke kan...

nogle der har erfaring i at køre med det, ligger jeg gerne øre til en røverhistorie eller tips og triks

Nyboe

(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har desværre ikke nogle erfaringer at dele ud af men har selv et kompressor projekt ved sin spæde start.

som jeg ser det er der klart flere fordele ved kompressor frem for turbo.

bla kan du jo tvangs fodre din motor i det omdrejningstal du ønsker ved at geare remtrækket til kompressoren klart en fordel da en turbo først giver fuld valuta når den er kommet op i omdrejninger og der er de fleste af vores gamle stødstangsmotore ikke glade for at være alt for længe ad gangen...

jeg har valgt en rotrex kompressor og kommer til at køre med indsprøjtning men man vil med fordel kunne suge igennem en karburator (keep it simple) :o)

jeg laver en tråd om mit projekt i nærmeste fremtid

Jakob Varlen

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En luftkølet boxermotor er af en eller anden grund ikke så glad ved at få en kompressor monteret. (Hvis man ser på det totale billede, og hvis man ønsker mange kræfter) Den har den store fordel, som der osse nævnes, at den kan lade max næsten fra tomgang, som jo så giver indtrykket af en stor motor Men den relative max effekt udebliver.

Fordelen, hvis man kan tale om en sådan, er, at man jo ikke har problemet med udstødningsvarmen i eller i meget stor nærhed af det øvre motorrum, og ej heller skal lave helt så meget rørføring. Endvidere er der mindre behov for en intercooler, da luften fra en kompressor generelt er ca. 30 gr koldere end fra en turbo. Ulempen er, at det er NÅED bøvlet at få plad til en kompressor i et type 1 motorrum. Kompressormotorer "kræver" en anden type knastaksler end en turbo motor for at fungere godt. Men der er flere, skal vi kalde dem standard tuningsknaster, som fungerer OK sammen med kompressor.

Ligetil(?) Mnaaarrrhhh, detvilje´nuikkesige, men nok nemmere end at lave en velfungerende turbomotor.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

torben du kommenterede på lybbes turbo motor mht rørførring og luft fordeling er det noget du har lyst at uddybe ? det kan vel sagtens være i denne tråd da det er lige relevant for emnet :o)

Jakob

og Nyboe hvor er du fra i landet hvis man skal have lavet lidt rør førring ?

Har i øvrigt set en type 1 m 1914 og kompressor få stryg på malmøbanen forrige seasson - det gik kjempe fint...

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rørføringen på Lübbe´s motor sad så luften kom ind i siden, og nærmest lige ud for stacksene på 1&3. Det vil resultere i, at 2&4 får mindre luft især når motoren kører uden tryk. Hvis luften skal ind fra siden er det vigtigt, at den bliver ledt ind "midtpå", så den fordeler sig ud til siderne.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så kompresser ikke en umulig løsning vw, og lyder måske nemmere/bedre end turbo?
jeg takker meget for input!

Teodor: jeg er bosat på lolland, men kommer tit i khh område, du kan bare skrive51885985 så er jeg frisk på lave lidt rør til dig.

(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

blæret :o) du høre fra mig

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!

Reply

You must log in to post.