Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor hugger

Tags:
No tags yet.

(permalink) hammer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej jeg var ude for at starte buggyen op idag, se om det hele virker som det skal.
men nej den vil ikke rigtig tørne som den skal, den giver nærmest sådan et hug tilbage, altså den tørner et par gange uden problemer og så et par hug som om den slår baglæns så det hele går i stå, og så tørner den fint nogle gange igen osv osv

har tjekket ventiler de står 0,10
og tændingen er grundjusteren (tænder hel i top) med elektronisk tænding

(permalink) hammer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvor skal clyinder enlig tænde selvfølgelig når den er i næsten top og mærket på remskiven er lodret, men skal rotoren pege skråt ned mod remskiven eller skåt op mod blæsehuset. det er en 009 strømfordeler.

har nemlig været ude for at den skal stå skråt op mod blæsehuset for at køre ordenligt men det var på en anden motor.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når begge ventiler på cylinder 1 er lukket (står til tænding), og remhjul står på mærket - så skal din rotor pege mod det tændkabel der går til cylinder 1. Resten sætter du efter tændingsrækkefølgen 1-4-3-2. Med uret.

Med en 009 stiller du typisk tændingen til 8-10grader før top, så plejer det at passe nogenlunde.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hammer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er det fuldstændig lige meget hvordan strømfordeleren vender? bare rotoren peger mod det rigtige kabel på det rigtige tidspunkt??

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Normalvis er der et hak i kanten på fordeleren - det skal være på linje med rotoren når du indstiller i henhold til tidligere forklaring.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hammer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det er der i den originale men ikke i denne 009.

har du nogen ide om hvad der kan være skyld i at motoren ikke vil tørne ordenligt. det er satme svært at få liv i den når den gør det der, har haft liv i den og der er der ikke noget i vejen.

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kan være fordi den står for sent i tændingen så den tænder i mod, lav et lille mærke så du kan se hvor den står og drej den så lidt tidligere i tændingen og prøv igen.. du kan ikke ødelægge noget så længe du ikke presser motoren med "fuld hammer" ...

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kom nu ind i kampen ! Lær nu at indstille tændingen på jeres hobbybiler, i stedet for at stå og dreje på fordeleren indtil den kan køre, ligesom i en amerikansk TV-serie.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 12 years siden | | | |

som Kenneth p skriver: tændingen står ikke rigtig

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rolig Frank.. Ved godt det ikke er den "rigtige" måde, men for at prøve om det ikke er det, manden mener jo at den er justeret rigtigt.. Så kan han jo bagefter prøve om han kan stille den rigtigt..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du kan engelsk for man en god forklaring her:

http://www.youtube.com/watch?v=ulQmKU2weyI

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er spild af tid at rode med at gøre det forkert og bagefter gøre det rigtigt. Og det giver ingen svar på evt. tvivl hvis man er ved at fejlfinde. Og er det nu en nysamlet motor, kan det koste en knastaksel.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hammer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har stillet den så den står 8 grader før top, har en tændingspistol det er det nemmeste jeg lige kan komme i tanke om. er ude i det måske er min starter eller bøsningen til starteren i gearkassen. for når den først er startet så er der ingen problemer, så det skal lige undersøges lidt...

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tændingspistol og 009 fordeler er håbløst ved grundindstilling, for du kan næsten ikke få 009 fordeleren ned i de omdrejninger hvor den er "faldet til ro". De billige af dem starter gerne alt for tidligt med at avancere.
Så skal du i hvert fald stille den på maks avanceringen. Eks. 3000 omdr og 30graders fuld avancering. Men det kan du rode med når det hele spiller 100%. Start nu bare med at stil den ind med prøvelampe til 8-10 grader og sørg for at tændingsrækkefølgen er rigtig, så kører den bedre end de fleste.

Prøv nu bare at gør som vi foreslår, det tager kun 5-10min. tid. Ellers hjælper jeg gerne en dag jeg er i området, hvis du har lyst til det?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja ok, har lige læst det sidste du har skrevet. Det ændrer jo alt - glem alt jeg tidligere har skrevet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hammer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tak for hjælpen drenger. har skiftet starter og stel kabel. nu spiller det.


Reply

You must log in to post.