Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fra 1200 til 1914 ccm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Danielsan199 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.

går og tænker på om det kan betale sig og bygge en motor om fra en 1200 til en 1914.

hvad skal der laves om og kan det betale sig ?

(permalink) paer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

du skal vel som minimum finde en 1300? og så skal du have blokken fræst op, og håbe den holder mål, eller skal den bores op til overstørrelse lejer..

1200 blokken har for små oliekanaler tror jeg:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Betale sig i forhold til hvad ???

Er jo ikke fordi at du kan genbruge nogen af de dele der er i din motor, altså udover måske din blok som jo skal bearbejdes for ekstra penge i forhold til en 13-1600 blok.

Så umiddelbart - nej ....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Bus Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Køb en der er færdi lavet og best en farmer kender noget til,
Det er billigst for dig .

-------------------------------------------
Splitbus 1957 2260 157hk 229nm
Tybe 1 1958 1200
Ford f100 1964 5700ccm til salg
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har selv bygget en 1300 motor om til 1600.
Har gjort mig følgende erfaringer (uden jeg på NOGEN måde vil kalde mig ekspert):

1. Køb en NY blok eller evt. brug en blok fra en industrimotor.
2. Kig ned i din tegnebog. Hvis der kun er 10-12.000 kr. så lad være.
3. Køb denne bog: How to rebuild your volkswagen air-cooled engine.

For at kommentere på Bus Jensen: Korrekt at du ikke skal forvente at spare mange penge ved selv at bygge den, men at bygge en motor er SJOVT, SPÆNDENDE og LÆRERIGT. Der er ikke noget bedre at starte den op efterfølgende og vide man selv har samlet skidtet.

Første gang jeg samlede min motor måtte jeg gøre det om efter Allan fra Pladegaarden rykkede én gang i svinghjulet og sagde: "Det der er en ommer". Anden gang jeg samlede den holdt den 1.800 km. Den var blevet alt alt alt for varm hvorefter den drak alt olien og smed et plejlstangsleje. Tredje gang jeg samlede den fungerede alt (umiddelbart) perfekt. Den sidder nemlig stadig i bilen og har nu ca. 2.000 km på bagen.

Jeg vil til en hver tid anbefale at man selv prøver at bygge en motor, ikke fordi det er hverken billigt eller driftsikkert, men fordi det er SJOVERE.

Med venlig hilsen
Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com

Reply

You must log in to post.