Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lige lidt hjælp til Type 4 motor / valg af bil osv

Tags:
No tags yet.

(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Så er der et par projekter der har vist sig.
Men for ikke at droppe i med begge ben og kvaje sig big time skal jeg lige have lidt teknisk hjælp/råd

Bil 1:
Årgang 57 (ikke oval)
ombygget med porsche 911 bremser i front (5x130) 5x5 for /9x16 hjul i bag
extra olie køler
Sænket og med KYB dæmpere for/bag
Gearkassehus ombygget /tilpasset til type 4 motor (reg. papir siger 2 liters)
Hvad betyder det i praksis. Er det godt skidt gearkasse er klar/ombygget til det?
Den mangler motor - men skal man gå efter org type 1 eller type 4?? Hvad koster en type 4 der er noget værd?

Bil 2.
Årg 60 ragtop
Noget billigere men nok med rust.
Hvilke dele må der bare ikke være rust i til syn?
Den er synet i sverige for 1 eller 2 år siden - men er de ikke meget mere lempelige deroppe?

nå ja - så er der lige et par andre fede slæder på hylden, men dem har jeg nogenlunde styr på.
på forhånd tak for hjælpen


-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) paer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har en type 4 motor.

en an blok.. kunne det være noget?:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

du kan kigge i min annonce hvis det var noget:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg skal lige have hjælp til at vælge bil først ;-)
Så kigger jeg bagefter, hvis det bliver den til type 4
men tak for din henvisning

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) paer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

super:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den første skal du helt sikkert lade stå, hvis ikke du har tænkt dig at bygge en baneracer.
Nummer to kan du da give 500 kr. for og så se om den kan reddes. Hvad betyder "ragtop". Har man rakt toppen af, så skal du også lade den stå i Sverige.

Lad være med at spare og køb så en god bil. Den bliver du mest glad for.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Gearkassen skal ikke bygges om for at passe til type 4. Type1 og Type 4 passer på samme gearkasse. 911 bremser passer overhovedet ikke på en type 1. Bare fordi der er 5x130 (Porsche) mønster foran er der en MEGET god chance for, at det bare er skiver til type 1 med Porsche boltmønster. (Alt kan jo ombygges så jeg kan tage fejl med bremserne når jeg ikke har set et billede, men det giver ikke ret meget mening)
Det lyder som om der er en sælger, der har været lidt "fantasifuld" i annoncen. ;-)

Edit: Hvis bilen er bygget om til baneræs som Frank nævner kan der selvfølgelig være lavet mange fantasifulde ombygninger, men nok ikke noget du skal møde op i synshallen med. ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok Ok -
her er lidt info på bil 1.
Den er nu nok mest til race.

VW Käfer BJ 1957 mit zeitgenössischem Tuning zur Fertigstellung. Das Fahrzeug wurde vor 5 Jahren vom Vorbesitzer komplett zerlegt und überarbeitet: Bodengruppe und Achsteile schwarz lackiert, Karosserie geschweißt und in original Diamantgrünmetallic L412 lackiert. Die Lackierung der Karosserie ist mehr schlecht als recht aber überarbeitbar. Fertigstellung nötig!!! Folgende Arbeiten wurden durchgeführt: * Tieferlegung durch Rasterplatten * Porsche 911 Scheibenbremse von 1973 an der Vorderachse ( alles original Porscheteile, somit kein Problem mit Ersatzteilen ) * Umbau auf 5 x 130 Lochkreis mit 5,5" x 15" Fuchsfelgen vorn und 9" x 16" Rial hinten * neues KYB Sportfahrwerk an Vorder- und Hinterachse * Getriebeglocke für Typ 4 Motor geändert * Einbau eines Zusatzölkühler an der Hinterachse - Innenausstattung mit nur 2 zeitgenössischen Sportsitzen * Porsche Drehzahlmesser * Winker und original Eierrückleuchten vorhanden * OHNE MOTOR

Warp: du har ret - det er 911 skiver.
Jeg får dog alle orig dele med.

Frank:
Vil du mene at en orig rag top fra 1960 er ca 500 dkk værd?
Så er det spøjst at selv Hamse gider skrive på den, for den er lige knapt prissat til 500 :-)


-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okay så er der nok tale om en reel ombygning til Porsche bremser alligevel, men det er godt nok svært at sætte en pris på når det er noget ombygget halløj uden billeder.
Jeg ville nok lade den stå og finde noget der ikke var så ombygget da det er nemmere at værdisætte. Eller hvis man skulle bygge en racer så ville jeg tage ned og kigge på sagerne med egne øjne og give manden et bud på stedet efter man havde kigget i alle hjørner.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har lige prøvet at uploade et par billeder, men det virker ikke helt.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den ser da ikke så ombygget ud, men der er laver noget plader arbejde i inderskærme som ikke ser helt fint ud

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det siger han så også - men det kan gåes efter....
Nu var jeg egentligt på kig efter en ratlooker.
Bare gerne uden en helvedes masse rust i bund og skærme etc.
Ok med lidt, men den skal kunne synes.
Den her er ikke nogen beauty - men den ser da heller ikke helt "trashed" ud.

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser da bestemt brugbart ud. Og 911 bremser er det da. Langt over middel for en svensker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Wupti! ...så var der også billeder! :-)
Det er da noget helt andet end jeg havde forestillet mig må jeg sige (positiv overraskelse). Virker som en ok bil på trods af tvivlsomt pladearbejde. Men den skal stadig være billig når den nu langt fra er komplet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ligner en rigtig sjov bil. Masser af nye dele og forberedt til en god motor.

Det er ikke en "rat" med den ser da dejlig brugt ud, kan godt lide rallylooket med gummiholdere på forklappen osv..

-------------------------------------------
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvorfor er bund og karos ikke skruet sammen på det ene billed der ved firewall

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lybbe - det er godt set.
Har lige haft en meget klog mand i røret vedr dette.
Han agde det kan være fordi det ikke passer ordentligt sammen.. :-(
generelt er pladearbejdet ikke perfekt.

hmmm - Man kan heller ikke forlange det vilde, når prisen ikke er høj.
ja, desværre er man jo nogen gange underlagt et budget...

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Frank - den er nok ikke helt svensk hvis du ser på teksten :-)))

Den anden rag top: Ja, man kan sgu da få pip af det fis med at de kun sælger til svenskere.

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg forstår dem godt - papirarbejde mæssigt er det aaaalt for bøvlet at sælge til danskerer - vi er adminstrationsmæssigt nogen rigtigt trælse køberer. pga vores regler - ikke personligt ment.

og kan man sælge til en svensker er det meget nemmerer.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) RS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok var sgu ikke klar over det var derfor.
Så kan min morfar sgu da købe den - han bor i sverige :-)

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Køb den du bedst kan lide

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den tekst var der jo ikke før, --

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Split261 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jo, jeg læste den selv da den lige var lagt ind, og der var den tyske tekst der.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg er vist kommet til et punkt hvor jeg skal holde min mund.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) -Mikkel- Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg synes du skal overveje hvad du vil med den? Er målet en snorlige, show-bil med tiden? Eller er det mere en brugsbil, der aldrig har ambitioner om at blive et glansbillede, men til gengæld en bil hvor man ikke er ked af at bruge den?

Uanset ville jeg til hver en tid gå efter en mere original og mindre "forskruet" bil, som et udgangspunkt. Det er da noget sjovere selv at lave ændringerne, istedet for at købe "de fede" fælge og bremser, for kun at skulle bruge sin tid på pladearbejde, og andet opretningsarbejde fordi man har købe et mindre godt udgangspunkt. Så heller vente og spare lidt mere op. Den bil du har billeder af ville jeg holde mig fra alene fordi top og bund ikke passer sammen(alene mistanken om det).


Reply »

You must log in to post.