Bilen er en type 1 fra 1954. Er det nødvendigt at skifte til lange aksler/akselrør, når man skal køre med 5,5" Fuchs (ET45) og 205/70?
MIB Aalborg
Bilen er en type 1 fra 1954. Er det nødvendigt at skifte til lange aksler/akselrør, når man skal køre med 5,5" Fuchs (ET45) og 205/70?
burde kunne gøre det med jagtvognstromler , der er drejet ned så de passer på de korte aksler. = bedre bremse effekt ;0) er det standarten der skal ha fukker på ?
Nej, desværre ib, det er ikke blevet standardens tur endnu...men min lillebrors 54´er.
Vi har allerede fået fat på brede tromler, men gad ikke montere dem hvis der alligevel skulle brede aksler på. Vi prøver at samle med de korte aksler, og håber dækkene ikke går imod på indersiden. Fandt en tidligere tråd hvor der stod, at det der skal tages ca. 19 mm af tromlerne når de monteres på smalle aksler.
Takker for svaret...du har lige sparet et par timers arbejde :D
19mm lyder af meget.... Jeg troede det var 13-14mm?!
15 mm passede fint med brede tromler på mine smalle aksler.
Det er bare at måle.
R.
og er du til den hurtige vej så kan du smide adapter på 25mm og du kan også ha din dæk på
På med adapter, det gjorde jeg på min grønne 55'er - og der var plads m&h 215/65-15 på en early 6" deepdish bagpå. Sad lige i skabet..
http://vwnettet.dk/topic/175010
Det ender det også med. Fandt ud af at centerkapslen ikke går fri af møtrikken, selv om der tages omkring 13-15 mm på midten af tromlen. Takker for input.
You must log in to post.