Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie temperatur for høj 1914cc?

(permalink) Thestrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej alle.
Har problemer med at min 1914cc motor bliver for varm i olien??? 140o ved bykørsel en varm dag, og når den først kommer der op falder den ikke rigtig igen, heller ikke hvis den kommer på landevej/motorvej. Har kontrolleret at føler virker rigtig.
Lidt info:

-Har ekstra/større bundkar på.
-kører med power pully men synes ikke at der er forskel fra det og til det originale.
- 10 til 1 i kompression.
-Har pakket udstødning ind i power vrape

Jeg ved ikke om noget af dette info kan hjælpe, men håber der er nogle som kan hjælpe med problemet og/eller komme med forslag til hvad der kan være galt. Kan det evt. være nødvendigt med en ekstra oliekøler???

På for hånd tak Thestrup

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Går ud fra der er tale om en type 1?

Er alt afdækningen på plads omkring motoren i motorrummet?
Har du en ekstern oliekøler?
Har du sikret dig at olien rent faktisk pumpes ud gennem oliekøleren? (at reduktions ventilerne ikke hænger)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis den bliver så varm af så lidt, så tror jeg altså der er noget i kølesystemet der ikke virker. Eksempelvis at blæseren er dækket til på bagsiden af blæserhuset. Det lyder helt galt, så noget er helt sikkert forkert, og det er ikke bare "evt." for høj kompression.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For høj kompression giver ikke forhøjet temperatur ved pullerkørsel, medmindre den lever på dampe og har skjult detonation. Der er noget andet galt, helt galt. (Medmindre du tar pis på os)
Kompressionsforholdet alene siger os intet, hvis ikke vi kender comboén.
What Rasser and Warp said +
Stor eller delvis fejlmåling,
for fed olie sammen med en stor oliepumpe, hence reduktionsventilerne står åbne
revet et eller flere hovedlejer.
Hvaffor en bil ? (Nok "gælle" areal? Dog mest vigtigt når der bruges af kræfterne)
Suger blæseren motorpappet ind ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Thestrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jep er en type 1 vi snakker. der skulle være styr på afdækning havde ikke gummi liste rundt ved motoren men det er blivet monteret. har ikke ekstern oliekøler det jeg var lidt intresseret i om det er nødvendigt?? hmm har ikke kontrolleret reduktions ventilerne. Hvis de hænger så burde der vel ikke være ondligt olietryk eller hvad?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For sent tændingstidspunkt kan godt få en VW til at blive meget varm meget hurtigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ekstern oliekøler er jo ikke nødvendigt ved pullerkørsel, da der jo hverken er belastning eller omdr. på.
Du svarede ikke på de andre, ret vigtige spørgsmål.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Thestrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det en type 1 fra 68 (ingen pis) har en alu plader bag blæser huset så skulle jo ikke være et problem.

(permalink) Thestrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kan fejl justering af kab og tændning være en årsag??

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har du testet om dit temp. ur viser rigtigt?
Hvad står tændingen til?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Thestrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja viser 95 grader i kogene vand. fuld avancering ved 30-32.

(permalink) Thestrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

min bagklap er helt lukket ingen gæller kunne det være promlemet nu famer snakker gæller?? skal nok osse lige sige jeg kører med en w130 knast sammen 10 til 1 i kompression.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå, det er DIG!!! :-)
Jævnfør hvad jeg ellers har hørt af spændende ting om den (det halve kan være ammestuehistorier) tror jeg du skulle ta´og rykke den hest ud og skille den ad, og få den minutiøst målt igennem. Der må BESTEMT være noget galt indeni. Ellers vil den ikke gøre som den gør. Mit bud er revede hovedlejer samt et eller andet andet. Det kan være alt fra ovale lejeskåle til ??? Dit bud er ligesågodt som mit, indtil vi får set stumperne i enkeltstyk.

Du kender mit nr, hvis vi skal se på det med flere øjne.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nogen grund til der ikke snakkes thermostat/ Justering af samme? Ville man ikke kunne se "lejer" i olien hvis man tapper det af, hvis de skulle være revne?

Kenneth

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

syntes ofte 1914 ccm har temperatur problemer, ved ikke hvorfor det mest er 1914 ccm - nogen der har en logsik forklaring på at 1914 ofterer har problemer end andre størrelser motoerer ? - det er vuderet ud fra det antal spørgsmål om temperatur problemer der er herinde - og har intet med fra det virkelige liv ;0)...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fordi det er "stor" kubik til billige penge, og det tiltaler folk. .... - "det er jo bare et cylindersæt så er man kørende". Ja klart!! Been there done that!

Sorry, har ikke noget med denne tråd at gøre, og løser ikke dine varmeproblemer. Jeg ville gøre som Torben, og skille den ad, og checke den igennem sammen med en erfaren motormand.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

som farmer sikker også vil sige at man får ikke ordentlig motor hvis den er klampet sammen... nu ved jeg ikke hvem der har bygget eller hvor gammel den er , men udfra du siger 10 i komp så må det da være en lidt vild motor med stor carbs osv ???? olie temp skulle jo gerne ligge på 85-90gr og måske 110 hvis man presser .. ved af bitter erfaring fra en ven at 140gr så pisse olie ud :)))

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Thestrup Member
Skrev for 12 years siden | | | |

super:-) tak alle sammen så har jeg lidt at arbejde med..

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tror nu ikke den er klampet sammen. Men derfor kan der godt være sket en upsedasse, som man ikke har opdaget, eller været klar over, - med trælse følger.
Vi er jo kun mennesker.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.