Til splitbus 64. jeg mangler stort set alt til bag i, gearkasse,dæmpere,osv.
Skriv endelig hvis i har noget stormfeldt@me.com
A
Bus me around
Til splitbus 64. jeg mangler stort set alt til bag i, gearkasse,dæmpere,osv.
Skriv endelig hvis i har noget stormfeldt@me.com
A
mangler stadigvæk, 4 dæmpere, juster bare spring plates, Type 3 bremse trumler, akselrør(der er forlænget)og et håndbremse kabel. hvad har i :-))
justerbar plader laver jeg koster 1000kr hvis du kommer med et sæt fjederplader jeg har også en jig til at svejse rør op i den rigtige længde koster 800kr hvis du kommer med et sæt korte rør
Jeg ville nu helst, hvis der var nogen der lå inde med et færdig sæt. Jeg har nemlig ikke de dele der skal til.
A
kan godt lave et færdigt sæt fjederplader til dig så skal du bare overfører 1600kr :-)
Jo har du et konto nr. Evt. På mail. Ved du hvad fragt ca. Koster? Til Århus
A
Hej Allan
har svaret på din mail
Så mangler jeg kun akselrør, dæmpere, og håndbremsekabel for at få dyret i kælderen :)))
håndbremsekabel - mener du kablerne - eller de adapterer man laver når man laver straightaxel ?
axelrørene kan laves selv - endog ret nemt.
Hvis man bare skal have adapterer for, at det spille så er det dem jeg skal bruge:-)
Og akselrørene ville jeg gerne have et færdigt sæt,så jeg har alle stumperne klar til at smide på. (booker lift i en weekend) så der for:)
du skal ikke bruge lift for at lave de rør selv - du skal bare lave et kort axelrør lige så langt som et langt axelrør.
jeg er bange for at du måske kommer til at vente længe på rør med mindre du køber et komplet sæt i udlandet. derfor syntes jeg det måske var en go ide hurtigt at lave dem selv - og det samme med adapterne.
men kender ikke din tidshorisont for projektet ;0) og en weekend er muligt at lave det på - hvis man har prøvet det før. eller forbereder alt 100% optimalt.
og hele opgaven kan laves med en donkraft og to bukke.
Undskyld stormfeldt jeg bruger din side.
Til Bornholmer,Hvilket færdigt sæt vel du anbefale,hvis man skulde købe i udlandet,og hvis man køber sådan et sæt,er der så alt,hvad man skal bruge,eller skal man købe noget ved siden af.til standart bus.
i øjeblikket sælger T2d eller kieft'n klok de mest monteringsvenlige og funktionsmæssige kit (fragtmæssigt nemt at bestille) - og nej det er ikke komplet , man skal bruge lidt fra sin bus - og nogen nye bremser - samt en gearkasse og lidt pakninger - olie mm. også bør man nok skifte til lidt nye ophæng osv når man er igang. en operation der godt kan ende med at blive lidt halv dyr...
kan man,- og vil man, kan man lave det hele selv - noget billigerer - men mange timer og evner samt værktøj er involveret - men ikke umuligt med lidt forberedelse.
Kan mand IKKE lave det selv - er det billigerer at købe nyt og få en kyndig til at monterer det. (ikke mig - har ikke helbred til det mere - men kender nogen der har)
samt skal man bruge nye fælge - OGSÅ hvis man kører orginal busfælge - eller ha lavet en ca 20 mm 5x205 spacer.
14 tommer jagtvognfælge vil gøre spacer unødvendig og ligner busfælge meget godt.
Hvad skal man regne med af kroner og øre,for et hjemlavet sæt,hvis man selv montere det,og har du et link til en film,så man kan se sådan et sæt blive monteret,
det svære ved et hjemmelavet sæt er ikke at montere det - det er at lave det - nej har ingen video eller billeder - ville også være en lidt længerer en end dem der ligger på youtube..
prisen afhænger af dine forbindelser - hvor mange gode venner du har med de rigtige dele på lager - og hvad de vil sælge dig det for. Jeg har desværre udsolgt af alt ;0).
i princippet kan det laves for nul kr - og i princippet kan en go bus sænkning nemt koste 50000 eller mere - det er et for bredt spørgsmål at svare på med et seriøst svar.
Bus sænkning og pris hører ikke under den samme kategori - men er seperate ?
Har EN gang givet en fast pris på det - det kostede mig penge - så det gør jeg ikke mere. og slet ikke så svært som det er blevet at finde brugbare stumper til det efterhånden.
Tak for det ib,du er altid god,til at svare,
til stormfeldt hvis jeg skal slette det jeg har skrevet må du sige til,men jeg regner med at det også ville hjælpe dig,
Hilsen Claus Bendix.
Ja jeg skylder dig stadig for det ib ..... Men jeg hyggede mig:-)
Min sænkning var ret pebret tror ikke de 50k er helt ved siden af og det kunne da nemt være dyrere...
de akselrør de har ved kieft er de ikke "klar" til at smide på?
det med at ligge i indkørslen, med perlegrus som underlag,og et par bukke til at skifte gearkasse og motor osv magter jeg simpelhen ikke.
men en lift, et varmt værksted, lidt musik, kaffe i koppen, så køre det.(forhåbenligt) :)
Claus og Stormfeldt
I kan også overveje IRS.
Det laver jeg på en 65' i april, med earlybay dele. gætter på 10-12k. A-arme er dyreste del. Arbejdsløn er der ikke, det er en vennetjeneste.
Vi vælger irs for ikke at få bussen for lav!
Men er selv glad for straightaxle, har kørt 30-40k km med det.
Bliver sjovt at sammenligne.
Mangler man korte akselrør er der udsalg på ssvc i uk pt.
Claus og andre; lav det selv med hjælp fra Dennis..det er nemt. Og check min bus ud hvis ?
R.
Kan du huske Ib..dengang jeg skulle lave det..der fik jeg fin hjælp af dig :-)
holder mig nu til S.A. og ja det bliver da vist nødvendigt, at hente akselrør i udlandet.
Enig med Ronnie, overvej IRS. Har selv lige lavet det på min 67'er splitbus og det er en ret overkommelig konvertering. Jeg har dog brug IRS bagtøj fra type 1 og ikke fra early bay som Ronnie. (og nej der skal IKKE skæres i bussen for at lave denne konvertering)
Jo der skal ;-)
haha Rasser...nok ikke skæres..men twistes lidt:-)
Bortset fra det, så beholder man bus str lejer, bremser osv, ved at bruge earlybay dele.
Men skal dog siges at mit eget straightaxle, som er opbygget af følgende
1500 type 1 pendulgearkasse
org type 2 fjederplader lavet til type 1
type1 aksler og lejer
type 3 ankerplader og tromler og variant hjulcylindre
jo også er svagere end type2 opsætning..men det ser ud til at holde fint?
R.
skulle jeg lave et lidt billigerer sænkningsopsæt til en splitbus i dag - ville jeg også vælge straight axel - den er gennemtestet og nemt at lave - og der skal ikke skæres i bussen , delene ja - men bilen nej..
det skal der i IRS , ellers twistes lidt om man vil ;0) IRS er måske bedre - syntes dog måske det kommer lidt til kort når man skal køre rigtig lav - men det kan da lade sig gøre, der er mange plusser ved IRS men de fleste er ikke bøvlet værd - (jeg har det dog selv)
som begynder på et lavt budget vil jeg helt sikkert vælge SA idag, selvom det er dyrt nok er det stadig billigerer end IRS hvis man skal ud og købe alle dele, og her taler jeg om Arne steffen style og creative e style og ikke nogen af de andre.
__________________________________________________________________
for at hjælpe dig lidt med dit spørgsmål stormfeldt er her en indøbs liste:
1500 gearkasse m svingaxler
to korte axelrør
to lange axelrør
springplates (har du vist købt af dennis)
to trækaxelmanchetter i go kvalitet
håndbremsekabeladapterer 2 stk
type3 ankerplader
type3 bremsetromler
type3 bremsebakker m fittings
2 stk lejeskåle med åben semiring - (meget specielle)
2 leje skåle pakningssæt
pakningssæt til gearkasse
2½ liter gearkasseolie
1 forreste gearkasseophæng
2 bagerste gearkasse ophæng
udrykkerleje til gearkasse
2 støddæmperer af go kvalitet
bolte, skiver og låsemøtrikker til det hele.
evt 2 x jagtvognsfælge.
også skal din nye gearkass med aksler , selvfølge ha en overhall m koblingsfjeder, check af hjullejer, slør i gearkasse, og justeres korrekt når akslerne skures fast osv osv.
også har jeg sikkert glemt noget - det plejer jeg ;0)
Der skal IKKE skæres, bøjes, twistes eller andet hvis man bruger type1 dele!! ...det er kun hvis man bruger 944 dele til konverteringen.