Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nyt Problem: Spørgsmål omkring Dyser til Weber IDA. ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej VwVenner :-)

Efter at jeg har fået løst mit problem med revner/huller i indsugnings portene med belzona(Tak til Jakob Spring) skal jeg jo selvfølgelig starte forfra med justering.

Sidste sæson fik jeg den justeret ind på rullefelt hos en "specialist" her på fyn. Hans løsning på de utætte porte var åbentbart at sidde forskellige tomgangsdyser i karburatorene, eller også vidste han ikke de var forskellige. Der står 60F10 på alle 4, men på 3 af dem står der EW også. Disse 3 dyser er Markant større en den sidste(Se billed 1). Hvad betyder dette EW og hvad for nogen er de "rigtige" 60 dyser? Og hvad betyder F10???

De andre 4 tomgangsdyser der sad i karburatorene da jeg fik dem har et ekstra hul på siden af dysen(se billed 2) Dette er der ikke på 60F10'erne. Disse dyser hedder 65F8, men skriften i dysen er ikke den samme, og jeg synes ved øjemål af dem der skiller sig ud på skriften også skiller sig ud på hullet i siden, bedøm selv(billed 2) den længst til venstre er den med anden skrift.

Hvilke af disse 4 forskellige dyser er den rigtige type? Og er der en der har 4 ens 60 eller 65 dyser jeg kan Købe??

Sidste billed er bilen uden bagende :) Dette er sku skønt at arbejde på :)

Mvh Tommy Hummel

imag0142.jpg
imag0143.jpg
imag0144.jpg
imag0110.jpg
imag0112.jpg
imag0139.jpg

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg skal se om jeg har et sæt 60 eller 65 - det andet der er sgu noget rod.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja tak Rasser! Ved du hvorfor de hedder F8/F10 til sidste?? Har det måsek noget med de forskellige emulision rør at gøre?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det er noget med hvad type "rør" det er . Det hul i siden vil jo lukke lidt mere luft med ind.

Jeg har lige været ude og kigge - har både et sæt 60 og et sæt 65 (F10).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

48 IDA fælles dyser med den mere almindelige Weber DCOE. UNDTAGEN tomgangsdysen. Ja den er den samme, men DCOE har luftdysen til tomgang indbygget i dysen.
Den eneste der er rigtig til en 48IDA hedder F10 for den er uden luftdyse, den sidder jo i dyseholderen på en IDA.
Så du kan kun bruge dem der hedder F10
EW står for Edoardo Weber, altså bossen selv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

du kan fange mig på 29723399, hvis jeg skal sende dem.

250kr inkl porto hvis det har interesse...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu du er ved det - så check da også lige hvad størrelse luftdelen (dyseholderen) er til tomgangskredsen. Sådan bare lige for en sikkerhedsskyld, når der nu er så meget rod med det.

(1.2mm hul er "std.")

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Frank - kan du forøvrigt huske hvor mange ml acc. pumpen skal gi? Jeg tror min giver for meget.....

dsc01646.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan du ikke prøve at klemme røret lidt midt på ?
0,6-0,9 ml. (cc)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.