Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  IRS gearkasse

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvordan renoverer man sådan en...

-skal have ny fjeder på koblingsarmen....

-Er det, ved IRS akslen som det skal være, er det bare bolt-on, at flytte akslerne fra min nyværende IRS til denne???

- Skal "styret" her kortes op eller udskiftes ved montering af T1 motor, mangler jeg ikke osse et trykleje, eller hva det nu hedder??

imag0304.jpg
imag0305.jpg
imag0303.jpg

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu har du jo en bus.., men på en rigtig boble (1303 :O)),er der jo også irs.

For at tage fjederen ud til udrykker armen, sidder der en låsering så vidt jeg husker, den tager du af, og så kan "armen" tages af. Der er noter på skaftet, som den sidder på, nok en god idé med noget rustløsner.. har selv haft den skiftet på en gearkasse jeg havde, Fjederen har K&B.

Jeg mener der er forskel på flangser på type 1/type 2, algså størrelsen, men det er jeg slet ikke "ekspert i". Det kommer vel an på hvor du har din "løse" gearkasse fra. Men for mig at se, er den også fra type 2 ikke.

Og jo, jeg vil da anbefale at sætte et udrykker leje i (typen til føringsrør), ellers går dit gearskifte nok ikke så let når du skal ud og køre :O)

(permalink) fvee Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan nemt udsk fjederen med mont arm især når gearkassen er afm.
Skær forsiktigt den gl.over (lille luftsliber/skærrebrænder)og sæt den nye ned og på plads forneden,for så til sidst vride fjederen rundt om armen F.eks. med en 4" svensknøgle ved hjælp af hullet i grebet.
Har lavet det masser af gange især med mont. motor og gearkasse.
Ved mont. motor er det umuligt at mont armen/låseringen når det har været afm.

FVEE

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Som fvee siger så skifter man returfjederen ved at brække stumperne væk. Og lirke en ny på plads. Også hvis man gør det på en samlet bil.

IRS-flangen passer på en type2. Hvis man skal køre med den gearkasse i en type1 skal der gøres noget. Jeg kender ikke mulighederne lige på stående.

Styret til tryklejet skal du ikke gøre noget ved. Du skal bruge en kobling der passer til den type med styret trykleje (70-71 og frem)

Og man renoverer sådan én ved at skille den ad og undersøge delene. Udskifte de slidte dele og samle den igen. Men det vil jeg nok ikke anbefale uden et mere indgående kendskab.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.