Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fælge - Bremse - sænkehjælp??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå, jeg må jo starte med det jeg kunne tænke mig, en klog mand (B_H) sagde en gang til mig: find de fælge du vil have, og byg din bil op ud fra det!

Jeg vil gerne T2D dropspindler på og CSP skivebremser, ja og så er jeg bare helt vild med Gasburners - jeg har 5x205 og gasburners fås vist kun i 5x130 og 5x112

Hvad gør jeg, bestiller jeg bare CSP skiver i 5x130, men hvad så bag ved tromlerne?

Mik

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

skift til creative 5x130 nav eller få en svejser til at lave dine egne om.

hullerne i tromlerne laves bare aflange

Her er mine fra Elbussen - grøn galvanseret -- det er jo en elbil

img_8221.jpg
img_8222.jpg
img_8223.jpg
img_8224.jpg
img_8225.jpg
img_8226.jpg

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke så meget om skivebremse løsninger til Bay busser, men IMO er CSP's sæt for dyre. Er selv i gang med 944 turbo kalibre på pickup'en, og hele ombygningen (inkl hovedbremsecylinder, nye slanger/rør mm) står mig i mindre end CSP's ikke-ventilerede sæt. Nu har jeg endda ventilerede skiver, samt 4-stemplede kalibre...og så står der Pårsje på :-)

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja få rolf eller spring til at bore nogen latebaynav m tromler om bagtil - og sæt et sæt porsche bremser på i foran - så duer det sgu, alt andet er lappeløsninger.
så bremser den også bedre - pas dog på med repro gasburners med ventilerne, de skal være så det passer 110 - alternativt kan ægte gassers da stadig findes - også herhjemme ;0) de skal bare pudses så fandens ofte ;0)
og husk også at skift hovedbremsecylinderen.

Q=80,3 & Y-X=9,4

pentogram.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå afventer nu svar fra oldspeed... tror dette bliver min løsning, lyder både rigtigt og gennemført.

Tak til Rasser og Andreas, jeg slap for at genopfinde den dybe tallerken!!

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=1228125&highlight=#1228125

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan da bare sætte latebaynav bagpå - de er 5x112.
Altså hele klumpen med lejer og hele lortet.

Du kan faktisk få skivebremsesæt til linkpin der er 5x112.
Nogle af de gamle splitambulancer kørte med dem som M-option.
Jeg blev dem tilbudt hos CSP sverige for mange år siden.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Gasburner fås også i 4 x 130 hvis det kan bruges i denne sammenhæng

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

OK Ib, er du nu også djævledyrker? Cool!

-------------------------------------------
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg er ude efter 5 x 130... jeg har ikke linkpin

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ahh...
troede du ville lave den klassiske T2D ombygning med linkpin på bayforbro.
Jeg tænkte at du så kunne købe repro gasblus i 5x112.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Gus
Tror det er denne løsning Mik pt kigger på (metode 2 med sammenbygning af 944 og earlybay nav), så får han en droppet 944 spindel på en std. earlybay forbro. Alle de gode egenskaber ved bærekugleforbroen beholdes, og han kan sætte 944 bremser direkte på - ingen custom løsninger, alt kan købes hos den lokale autoreservedels pusher.... "billig" og god løsning synes jeg. Havde selv valgt den hvis jeg havde en bayforbro. Så kan kan altid supplere med et justersæt i forbroen hvis man vil længere ned.

"we have put 944 fronts onto bay windows by 2 different methods. the first and easiest is to get our minor kit which has brackets and bearing spacers. the 944 and the post 64 bus use the same wheel bearings, but the bus spindle is longer, so we make spacers that don't allow the bearing races to go into the 944 hub quite as far and matches the spread of the bus spindle. the rear hub area needs to be machined to fit the type 2 grease seal on 68 and later busses. the stock 944 seal works on 64 to 67 busses. also the grease cap needs to be modified because the 944 cap is a little too short and won't seal before it hits the end of the spindle. on the 64 to 67 's we modify the 944 cap. I can't remember exactly what we do for the bay window, but it wasn't difficult. the reason I can't remember is that we have done a lot of earlys and not many lates.
The second way and my preferred way is to make a drop spindle by mating the 944 spindle to a 68 to 70 bus spindle. this allows you to use stock 944 brakes without any bearing spacers or grease cap mods. it also lowers the bus about 2 1/2 inches at the same time.

in the rear, it is possible to redrill the 5 x 112 rear hub from a 71 up and install it onto the 68 along with the stub axle and rear drums (which also need a modification) I am not certain if the shoes and wheels cylinders from the 68 will work in the 71 up drum or not but it is easy to change it all to the later stuff and drill the hubs for 5 x 130"

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

The second way and my preferred way is to make a drop spindle by mating the 944 spindle to a 68 to 70 bus spindle. this allows you to use stock 944 brakes without any bearing spacers or grease cap mods. it also lowers the bus about 2 1/2 inches at the same time.

Det er disse jeg bla. laver...

Har et sæt på lager med kalibre skiver osv - lige til at bolte på

img_0533.jpg

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) TROVA Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Duck, hvad koster sådan et sæt bremser med T1 spindler?

-------------------------------------------
type 1, 1200, årgang 67, 22786268
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mener du T1 bus - så laver jeg dem slet ikke - kun til bay T2

og mener du Type1 bobbel så kan jeg godt lave dem til dig.

8000 kr.

Med alt nyt og pulverlakkede renoverede kalibre

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) TROVA Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, er det forbremser eller alle 4?

-------------------------------------------
type 1, 1200, årgang 67, 22786268
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kun foran

har dog et sæt porsche 944 bagkalibre du kan få med gratis hvis du bestiller et sæt

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk

Reply

You must log in to post.