Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HD stødstænger og ventil justering ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Igen Vw-nettere :-)

Nu køre min Dejlige type 4 maskine igen igen, som selvfølgelig skal justeres på ny efter div utætterheder er blevet lavet, Men det skal jeg nok få rodet med hen over sommeren..

Har dog lige et spørgsmål der undrede mig den anden dag da jeg ville skifte olie og justere ventiler.

Havde da jeg samlede motoren justeret alle ventiler i 0(Zerolash), kun så man lige kunne dreje med skoen på justerskruen(swivelfeet). Da jeg så havde kørt motoren varm og tappet olie af, tog jeg dækslerne af for at kontrollere spillerum igen, Men så var der noget mere spillerum(0,15-0,20). Er dette normalt? hvis jeg så justere dem til 0 på varm motoren så risikere jeg da at brænde dem af, eller intet kompression at have indtil motoren er varm??

Som al tid så takker jeg på Forhånd for den gode hjælp der er at hente herinde :-)

Mvh Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Regner med det er stålstødstænger du kører med?

Ja det er normalt.
Motorblokken og toppene er af alu. og udvider sig derfor når de bliver varme, dvs. motoren bliver lidt bredere. Eftersom stødstængerne er af stål, som ikke udvider sig ret meget i forhold til alu., kommer der mere spillerum når motoren bliver varm.

Du skal ikke justere ventilerne i nul på varm motor, det skal altid være på kold motor.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det er helt normalt. Det er derfor "vi" har fundet ud af at stille dem uden spillerum.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville da klart kører med alu stødstænger enten fra JP eller Aircoolednet.

Så er du ude over de problemer.

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så opstår der bare nogen andre. Er der nogen der har brugt de alu.stænger og kørt nogen km. med dem ? (ud over Morten Iversen hvor de faldt fra hinanden)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke hvor mange "nogle km" er, men både Rasser og jeg har kørt/kører med alu. stødstænger fra Aircooled.net

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep, dem har jeg også kørt med, sammen med GB dobbelte ventilfjedre. Har ikke oplevet nogen fejl. Helt fantastisk med næsten ingen støj, når motoren er varm.

JPM er en helt anden boldgade, dvs endnu bedre design/kvalitet. Der kan man regne sig frem til, at de er lige så - skal vi sige holdbare - som stålstødstænger.

/Peter

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for svarene.. Så er jeg mere rolig nu :) Jeg må da heller få fat i et sæt alu stænger der kan holde :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg er også mere rolig. For jeg har et sæt fra aircoolednet liggende, som jeg ikke har turdet bruge :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg mener der er/har været to slags fra Aircoolednet. En ny og en gammel.

Den gamle er selve hoved større og derved er der mindre materiale i toppen af stødstangen,
Den nye er hoved mindre og derved er der mere materiale i toppen på stødstangen. Dette skulle gerne gøre at den blev mere holdbar.

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan se på deres hjemme sige de har 2 slags alu stænger. Den dyreste kalder de "Dual tappered" ? men som jeg kan forstå er det til motorer med trykladning eller Chevy ventil fjedre...

Warp: Hvad slags kører dig og Rasser med??

Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

"Dual tappered" betyder jo bare at de er neddrejede, altså sådan at de er koniske i begge ender. De er så tykkest på midten, hvor den største belastning ligger, og man har sparet noget vægt ved at dreje dem ned.
Om så konussen tager nogen svingninger så de bliver "stærkere" skal jeg lade andre svare på.
Hvis jeg skulle køre med en tunet type4 med kraftige fjedre ville jeg bruge stålstænger af god kvalitet.
Til en std. type4, ville jeg bruge originale. Til en "std+" type4 med f.eks. længere slag, lidt knast og HD-fjedre, ville jeg bruge ACN-alu. Hvis ikke originale kunne bruges.
De originale type4 stænger har en begrænsning i den "tykke" koniske ende, der ikke kan være i vippearmene ved store løftehøjder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.